تولید بیت‌کوین مساوی با ارزآوری آسان

0
222

در نشست خبری «مشکلات فعالان حوزه استخراج رمزارز در کشور» مطرح شد که استخراج و تولید بیت‌کوین موجب ارزآوری و مقابله با تحریم‌ها می‌شود که این حوزه نیاز به حمایت دولت دارد.

به گزارش کالاسودا به نقل از ایرنا، محمد باقر اثنی عشری رییس نظام صنفی رایانه ای، در نشست خبری «مشکلات فعالان حوزه استخراج رمزارز در کشور» گفت: در اقتصاد دیجیتال تحولات سریع شکل می گیرد و کسب و کارها به سرعت رشد می کند، موضوع رمز ارز ریشه صنعت بلاک چین است اما در کشور به دلیل دشوار بودن قوانین دولتی در تنظیم گری آی تی دچار مشکل هستیم.

وی افزود: در خصوص رمز ارزها جامعه با سردرگمی مواجه است و عکس العمل دولت و حکومت مسدود سازی آن بود که نیاز است به عنوان صنعت شناخته شود.

اثنی عشری تصریح کرد: تولید و استخراج رمز ارز غیر قانونی نیست و یک سال طول کشید تا قوانین و مجوزها توسط وزارت صمت صادر شود و در این مدت بخشی از تولید کنندگان رمز ارز توقیف شدند.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای گفت: در مورد رمز ارزها نکاتی مطرح است که به درستی نظرات بخش خصوصی در آن دخیل نشده و باید بتوانیم تنگناها را برطرف کنیم تا به اقتصاد مقاومتی و رفع تحریم ها کمک کند.

وی عنوان کرد: نیاز است در حوزه ماینینگ از ظرفیت های قضایی و قانونی این موضوع استفاده شود و در این راستا تعاملاتی با وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیرو و صمت و شورای عالی فضای مجازی داشته ایم تا مسائل را در چارچوب عملیاتی به نتیجه برسانیم‌.

تولید بیت‌کوین مساوی با ارزآوری آسان

با تبصره های مختلف از ماینینگ جلوگیری نشود

در ادامه افشین آشوری رییس کمیسیون بلاک چین و رمزارز سازمان نظام صنفی رایانه ای تصریح کرد: تقاضا کردیم تا فعالان از ۳۰ استان در این کمیسیون عضو شوند.

وی ادامه داد: فعالان رمزارز و ماینینگ چند سالی است که به صورت خودجوش عمل کرده اند و با توجه به تروریسم اقتصادی آتش به اختیار عمل کرده بودند. این صنعت برای ارز آوری جزو صنعت های درآمدزا است.

آشوری تصریح کرد: اگر مدیریت بخش ثبت اسناد و ثبت سفارش خودرو در بستر بلاک چین بود بسیاری از مشکلات صورت نمی گرفت و با توجه به ساختار شفاف بلاک چین جلو فساد را می گیرد. همچین می توانیم در پرداخت های همتا به همتا از رمز ارزهای مختلف مثل بیت کوین استفاده کنیم و با توجه به امکانات، نیروی برق و آی تی که در کشور داریم پیشرفت های خوبی حاصل شود.

رییس کمیسیون بلاک چین ادامه داد: اکنون هیات دولت رمزارز را به عنوان صنعت شناخت اما متاسفانه با توحه به تعرفه برق از طرف وزارت نیرو نتوانستیم فعالیتی انجام دهیم و کسانی که به صورت خود جوش عمل می کردند دست از فعالیت کشیدند.

به گفته وی اگر بتوانیم با توجه به منابع بیت کوین تولید کنیم ارزآوری فراوانی خواهیم داشت و این نوع ارز می تواند صنعت را توسعه دهد و با دلار و تحریم ها مقابله کند بنابراین نیاز است که از این صنعت حمایت شود نه اینکه با تبصره های متفاوت از آن جلوگیری کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها