تولید خودروهای ایرانی – ترکی

0
138

ایران برای پایان دادن به مشکلات خودرویی خود دست به همکاری با ترکیه می پردازد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، ایران همچنان واردات خودروی لوکس و خارجی را ممنوع اعلام کرده و به جای وارد کردن این خودروها دست به تولید خودرو با همکاری ترکیه می زند. تولید خودروهای ایرانی – ترکی قرار است در شهرک هایی صورت بگیرد که مخصوص تولید محصولات مشترک میان ایران و ترکیه است.

این در حالی است که ایران پیش از این برای تولید خودروهای خود به همکاری با کشورهایی چون فرانسه و چین می پرداخت و پس از اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، شرکت های فرانسوی و چینی ایران را ترک کردند. همین امر موجب ایجاد اختلال در خط تولید خودروهای ایرانی شد تا جایی که در دو سال گذشته هنوز بسیاری از ثبت نام کنندگان در پروژه پیش خرید خودروی خود را دریافت نکرده اند. همچنین برخی از مدل های خودرو در ایران دیگر امکان تولید ندارند و کسانی که برای پیش خرید این خودروها ثبت نام کرده بودند، ناچارند مدل های دیگر و بسیار پائین تر را خریداری کنند.

ایران برای حل این مشکلات راه حل های زیادی در نظر داشته که یکی از آن ها ممنوعیت واردات ماشین های خارجی است تا در مقابل ایرانی ها به بازار داخل روی بیاورند و با خرید خودروهای داخلی مانع از ورشکستگی خودروسازان شوند. حالا برخی از کشورها هستند که برای جایگزینی فرانسه و یا چین در صنعت خودرویی ایران اعلام آمادگی کرده اند. از آن جمله می توان به روسیه و ترکیه اشاره کرد. همکاری خودرویی ایران و روسیه هنوز برنامه ریزی خاصی ندارد اما در خصوص همکاری با ترکیه در تولید خودرو شهرک های صنعتی در حال راه اندازی هستند. با این اقدام خودروهای ایرانی رنگ و بوی تازه ای به خود خواهند گرفت و خودروهای جدید شاید بتوانند رکود این بازار را از میان ببرند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها