تولید خودروهای برقی آفرود توسط فولکس واگن

0
158

فولکس واگن قصد دارد برند جدیدی به نام Scout راه اندازی کند که یک برند خاص برای تولید خودروهای برقی آفرود است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از techcrunch؛ گروه خودروسازی فولکس‌واگن در آستانه راه‌اندازی یک کمپانی خودروهای برقی اختصاصی در ایالات متحده به نام Scout است که پیکاپ تمام الکتریکی و یک شاسی‌بلند آفرود برای مصرف‌کننده آمریکایی تولید می‌کند.

منابع آگاه گفتند که هیئت نظارت این شرکت که ریاست آن را Hans Dieter Pötsch بر عهده دارد، در 11 مه در مورد این موضوع رأی گیری خواهند داد. انتظار داریم هیئت مدیره این پیشنهاد را تأیید کند.

راه‌اندازی برند Scout، فعالیت فولکس‌واگن را در ایالات متحده بیشتر می‌کند، بازاری که در آن چندین خودروساز دیگر از جمله فورد، جنرال موتورز، تسلا و ریویان، قصد دارند پیکاپ‌های الکتریکی تولید کنند.

در این صورت فولکس‌واگن به‌طور استراتژیک از بازار رقابتی پیکاپ‌های فول سایز، که تحت سلطه فورد F-150، GMC سیرا و شورولت سیلورادو است، کنار می‌رود و برنامه ساخت یک کامیون C-segment که کوچکتر و قابل مقایسه با فورد ماوریک را آغاز می‌کند.

به گفته منابعی که خواستند نامشان فاش نشود، نام تجاری جدید، که از نماد بین المللی هاروستر اسکاوت نامگذاری شده است، تا سال 2026 تولید این دو خودروی الکتریکی را آغاز خواهد کرد.

به گفته منابع فولکس‌واگن قصد دارد ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری اولیه برای راه‌اندازی شرکت جدید به کار بگیرد و به دنبال سرمایه گذاری‌های بیشتر است.

فولکس واگن قصد دارد تا سال 2025 به بزرگترین فروشنده خودروهای برقی تبدیل شود و سهم بازار خود را در ایالات متحده به 10 درصد برساند.

فولکس‌واگن برنامه‌های دیگری برای افزایش سهم بازار خود در ایالات متحده دارد، از جمله وارد کردن شاسی بلند ID Buzz الکتریکی به بازار آمریکای شمالی در سال 2024.

مشخص نیست که کمپانی Scout در کجا تأسیس می‌شود و یا وسایل نقلیه در کجا مونتاژ خواهند شد. اما به احتمال زیاد این برند مستقل در کارخانه چاتانوگا فولکس‌واگن راه‌اندازی نخواهد شد، با توجه به اینکه این خودروهای جدید از کیت محرک الکتریکی مدولار فولکس‌واگن یا پلت‌فرم MEB استفاده نمی‌کنند.

خودروهای با نام تجاری Scout ابتدا برای بازار ایالات متحده ساخته خواهند شد؛ ولی بعدها در سطح جهانی و توسط سایر برندها مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها