تولید 830 محصول نانویی در ایران

0
152
تولید 830 محصول نانویی در ایران

830 محصول نانویی تا پایان سال در ایران تولید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، ایران در سال های گذشته توانسته در زمینه تولید محصولات نانو در دنیا رتبه بالایی داشته باشد و در منطقه رتبه اول را در این زمینه کسب کرده است. حالا گفته شده که ایران تا پایان سال 98 قرار است 830 مدل محصول نانویی در ایران تولید شود.

بنابراین گزارش، در حال حاضر بیش از ۵۸۰ محصول نانویی در ایران وجود دارد که ۲۵۰ محصول نیز تا پایان سال جاری به آن اضافه خواهد شد. امسال بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار صادرات این محصول ها برای ایران ارز آوری خواهد داشت و قرار است در سال های آینده نیز این میزان افزایش یابد. البته در سال گذشته ۶۲ میلیون دلار صادرات نانو از سوی ایران صورت گرفته است.

این در حالی است که دولت قصد دارد میزان صادرات محصولات نانو را تا سال 1404 به یک میلیون دلار برساند.

این محصولات نانویی که قابلیت صادرات دارند در 15 حوزه صنعتی تولید می شوند و به کشورهای کره جنوبی، استرالیا، چین، اندونزی، روسیه، ترکیه، مالزی، کشورهای اروپایی، آمریکای لاتین، کانادا و آفریقا صادر می شوند.

گفتنی است، بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی وب‌او ساینس (Web Of Science) ایران تا پایان دسامبر سال 2017 با انتشار 8 هزار و 791 توانسته است رتبه چهارم جهانی را از آن خود کند، ضمن آنکه ایران همچنین با تولید 40 درصد علم نانو بیشترین سهم تولید این علم را در میان کشورهای اسلامی دارد.

بر اساس چشــم‌انداز بیست‌ساله کشور (1404-1384) جمهوری اسلامی ایران کشوری توســعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اســلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان اســلام و با تعامل ســازنده و مؤثر در روابط بین‌الملل تصویر شده است. در دوره 10 ساله اول توســعه فناوری نانو در کشــور برای حرکت در راستای این چشم انداز گام‌هایی برداشته شد و تمامی تلاش‌ها بر این پایه استوار بود که الگویی از حرکت علمی و جهادی هدفمند و برنامه‌ریزی شــده ارائه شــود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها