تکان خوردن بازار جهانی پی‌سی

0
1090
تکان خوردن بازار جهانی پی‌سی

بازار جهانی پی‌سی برای اولین بار ظرف 8 سال اخیر، رشد جدیدی را تجربه کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از verge، گزارش‌های IDC بیانگر این است که بازار عرضه جهانی پی‌سی با 2.7 درصد رشد به 266.7 میلیون دستگاه رسیده است.

رقم اعلام شده از سوی گارتنر 0.6 درصد معادل 261.2 میلیون دستگاه است.

در فصل اول 2018 رشد را پس از 6 سال دیدیم اما رشد کامل 4 فصل را برای اولین بار در 2019 تجربه کردیم.

هر دو موسسه تحقیقاتی گارتنر و IDC در مورد مسیر رو به رشد بازار پی سی موافقند،هرچند هر کدام ابزارهای متفاوتی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

اما هر دو درباره انواع دسکتاپ، نوت بوک، تبلت‌های جداشونده مانند سرفیس تحقیق کرده اما گارتنر کروم بوک را از این قاعده مستثنی می‌کند.

البته هر دو روی ویندوز 10 و به روز رسانی سیستم‌ها تاکید کرده‌اند. به عقیده گارتنر با پایان یافتن پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7 ، کسب و کارهای مختلف سعی کرده‌اند تا سیستم‌های خود را به روز رسانی کنند و تقاضای شگرف و پرجنب و جوشی را در بازار ایجاد کرده‌اند.

به گفته مایکروسافت تا سپتامبر گذشته بیش از 900 میلیون سیستم ویندوز10 را نصب کردند.

از سوی دیگر داده‌های NetMarketShare نشان می‌دهد میلیون‌ها پی سی نیز آپدیت نشده و حدود 30 درصد از سیستم‌ها هنوز ویندوز7 دارند.

کارشناسان IDC معتقدند نیاز به ارتقای سیستم طولانی مدت نخواهد بود اما فناوری‌های جدیدی مانند 5جی و دستگاه‌های مجهز به نمایشگر تاشو و دوگانه ممکن است نیازها را افزایش دهد.

بعدها نیز مایکروسافت مجبور خواهد شد تا پشتیبانی از ویندوز8 را نیز به پایان برساند و شاید دوباره شاهد جهشی هرچند کوچک باشیم.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها