تکمیل پروژه پایگاه مودیان مالیاتی تا 6 ماه دیگر

0
211
تکمیل پروژه پایگاه مودیان مالیاتی تا 6 ماه دیگر

تعیین مودیان مالیاتی دولتی با پیوستن دستگاه های مختلف به پایگاه الکترونیکی این نهاد به نهایت می رسد و در این زمینه دستگاه ها تا 6 ماه دیگر فرصت دارند تا به این پایگاه بپیوندند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، افزایش درآمد مالیاتی کشور در شرایط بحرانی و تحریم که درآمد نفتی کاهش چشمگیری داشته از اولویت های اصلی محسوب می شود. در این زمینه دولت تلاش دارد با استفاده از فناوری بتواند این درآمد را افزایش دهد.

یکی از کمک هایی که فناوری می تواند به افزایش درآمد مالیاتی کشور داشته باشد گسترش پایگاه الکترونیکی مودیان مالیاتی است. از طریق این پایگاه مودیان دولتی مشخص خواهند شد و فرارهای مالیاتی برای برخورد راحت تر خواهد بود.

در همین رابطه، شورای اجرایی فناوری اطلاعات تصمیم گرفته که دستگاه‌هایی که همکاری لازم را با پایگاه مودیان مالیاتی بر مبنای ماده ۱۶۹ قانون مالیات نداشتند مهلت گرفته اند که ظرف ۶ ماه به پایگاه مودیان مالیاتی متصل شوند.

این شورا همچنین اعلام کرده که یکی دیگر از پروژه‌های کلیدی این بخش با توجه به الکترونیکی شدن اظهارنامه‌های مالیاتی، رسیدگی و ممیزی الکترونیکی است که مقرر شد این طرح با شدت بیشتری انجام و پیگیری شود. در نهایت موضوع اخذ الکترونیکی مالیات است تا بتوان شاخص‌های تسهیل و بهبود فضای کسب و کار را به شکل بهتری پوشش دهیم.

در حوزه معاملات دولتی و سامانه ستاد (سامانه تدارکات الکترونیک دولت) نیز مصوباتی مربوط به اینکه تعامل این سامانه با سایر سامانه‌های الکترونیک چگونه باشد و چگونه تأمین کنندگان کالا و خدمات از جمله اصناف، وارد سامانه شوند داشتیم. در همین حال موضوع فرایندهای معاملات برای رقابتی تر شدن قیمت تمام شده کالا و خدمات مطرح شد.

این در حالی است که پس از 6 ماه اگر دستگاه اجرایی به پایگاه مودیان مالیاتی نپیوسته باشد با جرایم ویژه مالیاتی ربرو خواهد شد و این مساله به تلاش ویژه این نهادها در این زمینه کمک بیشتری می کند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها