تکنولوژی تشخیص چهره و نگرانی های امنیتی

0
481

تکنولوژی تشخیص چهره به نقطه‌ای خواهد رسید که کمترین میزان خطا را داشته باشد. اما آن نقطه تازه سرآغاز نگرانی‌ها خواهد بود.

به گزارش کالاسودا و نقل از CNET، آمار اشتباهات تکنولوژی تشخیص چهره در وضعیت فعلی و به خصوص در مورد رنگین پوستان و زنان، بسیار بالا است.

قانون گذاران آمریکایی چهارشنبه به مشکل مهم‌تری اشاره کردند و آن هم حقوق مدنی و حریم شخصی است. در دادگاه حقوقی برگزار شده، اعضای کنگره سوالاتی را در مورد نحوه‌ی استفاده از این تکنولوژی توسط دولت و شرکت‌های خصوصی در جامعه پرسیدند.

با وجود اینکه طبق مدارک موجود، آمار بسیار زیادی از تشخیص‌های نادرست افراد رنگین پوست در دسامبر گذشته توسط این سیستم اتفاق افتاد، بسیاری از قانون گذاران و اعضای کنگره بیشتر به فکر نحوه‌ی استفاده از این تکنولوژی در زندگی روزمره بودند.

به گفته‌ی برخی اعضای کنگره، تشخیص چهره های نادرست با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی نه تنها مشکل بزرگی محسوب نمی‌شود، بلکه مشکل اصلی وقتی پدیدار می‌شود که این سیستم ها دقت تشخیص چهره‌ی 100% داشته باشند. چون در این صورت از این تکنولوژی برای اهداف متعددی استفاده خواهد شد.

در چنین وضعیتی، از این تکنولوژی ممکن است علیه شرکت کنندگان در راهپیمایی و اعتراضات ضد دولتی و حتی تحت فشار گذاشتن افرادی که به دنبال آزادی بیان هستند، به کار گرفته شود.

با وجود نگرانی‌های گسترده‌ی اعضای کمیته در مورد اشتباهات تکنولوژیکی و افرادی که قربانی ایرادات فنی آن می‌شوند، قانون گذاران بیشتر تمرکز خود را روی مشکلات امنیتی و حریم شخصی این تکنولوژی گذاشتند.

اعضای کنگره اعلام کردند که باید مشخص شود که ارزش حریم شخصی افراد در این سیستم‌ها در چه سطحی قرار دارد و این تکنولوژی توسط چه افرادی کنترل می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها