تفاوت تیپ های مختلف تویوتا پریوس

0
5740
تفاوت تیپ های مختلف تویوتا پریوس

تویوتا یکی از بزرگترین خودروسازان دنیاست که اولین سری تویوتا پریوس (Toyota Prius) که در واقع اولین وسیله نقلیه‌ هیبریدی با تولید انبوه در تاریخ خودروسازی جهان است، را در سال ۱۹۹۷ رونمایی کرد.

تویوتا پریوس و تیپ های مختلف آن

اما به جز آن تویوتا مدل های دیگری نیز در این رده به بازار عرضه کرده است که در ادامه به آنها اشاره می شود.

نسل اول تویوتا پریوس

نسل اول تویوتا پریوس – Toyota Prius سال 1997 عرضه شد. پریوس پرفروش ترین خودرو هیبریدی جهان است. این خودرو در کلاس خودروی هاچبک سایز متوسط دسته بندی می شود. این خودرو اولین وسیله نقلیه‌ هیبریدی با تولید انبوه در تاریخ خودروسازی جهان است. پریوس اولیه در ظاهر و سایز بدنه، بین کرولا و کمری قرار می‌گرفت و با پیشرانه‌ای به قدرت 72 اسب بخار، مصرف سوختی در حدود 5 لیتر در 100 کیلومتر داشت. در مجموع 123 هزار دستگاه پریوس نسل اول در کارخانه تویوتای ژاپن تولید شد که علاوه بر موفقیت تجاری، جوایز متنوعی در بحث طراحی و فن‌ آوری‌ های مدرن از بنیاد‌های مهم جهانی دریافت کرد.

تویوتا پریوس و تیپ های مختلف آن

نسل دوم پریوس

نسل دوم پریوس موفقیت بزرگی برای تویوتا بود و طی تولید سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ در ژاپن و ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ در چین، با پیشرانه‌ی ۷۵ و ۱۰۰ اسب بخار، نزدیک به ۱.۲ میلیون دستگاه فروش جهانی داشت. تویوتا موفقیت پریوس را در نسل سوم، بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ با تولید بیش از ۲ میلیون دستگاه ادامه داد که پیشرانه‌ هایی به قدرت ۱۰۰ اسب بخار با مصرف ۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و ۱۳۶ اسب بخار (در مدل پرایم) با مصرف سوخت ۲.۵ لیتر در صد کیلومتر را شامل می‌شد.

نسل دوم پریوس

نسل سوم تویوتا پریوس

تویوتا موفقیت پریوس را در نسل سوم، بین سال‌ های 2010 تا 2015 با تولید بیش از 2 میلیون دستگاه ادامه داد که پیشرانه‌ هایی به قدرت 100 اسب بخار با مصرف 4 لیتر در 100 کیلومتر و 136 اسب بخار (در مدل پرایم) با مصرف سوخت 2.5 لیتر در صد کیلومتر را شامل می‌ شد.

تویوتا پریوس مدل 2016

این مدل دارای مشخصاتی مانند موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه، حجم موتور 1798 سی سی است و حداکثر قدرت 121 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه را دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 3.6 لیتر در هر صد کیلومتر است. همچنین میزان تولید Co2 تنها 76 گرم در هر کیلومتر است که میزان مناسبی است.

تویوتا پریوس مدل 2016

بررسی مشخصات فنی تویوتا پریوس

از تجهیزات این خودرو می توان به مواردی مانند زیر اشاره کرد: نمایشگر سیستم HV و ECO – انتخاب چهار حالت رانندگی ECO و Sport و Normal و EV – چراغ عقب با طرح سه بعدی – آنتن کوسه ای – درب صندوق عقب با قفل برقی – سیستم روشنایی DRL– ،  شیشه های ضد UV ،  اسپویلر عقب – رینگ های 15 اینچی – تهویه مطبوع خودکار – کروز کنترل – فرمان برقی – صفحه نمایشگر 4.2 اینچی برای اطلاعات خودرو – شارژ بدون سیم تلفن همراه – دوربین عقب – رادار نقطه کور BSM – سنسور پارک در عقب – سیستم هشدار باد لاستیک ها

پریوس جدید با فروش سالیانه‌  ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار دستگاه در سال، فقط در ژاپن تولید می‌ شود و نسبت به مدل‌ های پیش از خود کاملا در ظاهر و مسائل فنی ارتقاء یافته است.

بررسی مشخصات فنی تویوتا پریوس

مدل های دیگر

سه مدل دیگر که هنوز به ایران وارد نشده‌اند، عبارتند از: پریوس C، پریوس V  و پریوس پرایم. مدل C  یک هاچبک کوچک و جمع و جور در سایز تویوتا یاریس، مدل V یک ون کاربردی در سایز متوسط و مدل پرایم یک سدان در سایز کرولا با پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌های تویوتا در خودرو‌های پلاگین هیبرید است.

مدل های دیگر

تویوتا پریوس 2020

اگر آماده هستید که جدیدترین مدل تویوتا پریوس را سال آینده دریافت کنید، باید گفت که جدیدترین مدل این خودرو قرار است سال 2020 عرضه شود.

این مدل نیز مانند مدل های Prius 2019 ، Toyota Safety Sense ™ (TSS) ، مجموعه پیشرفته ای از فناوری های ایمنی دارد که حین رانندگی از شما محافظت می کند ، یک فضای داخلی با فضای کافی برای نگهداری محموله های شما ، و فناوری های داخلی فوق العاده ای که شما و مسافران خود را در طول مدت طولانی سرگرم می کند. برای مثال هنگامی که در مسافرت های طولانی در حال رانندگی هستید، سرنشنیان شما می توانند از آخرین اخبار و مسابقات پخش زنده در این خودرو مطلع شوند. مشخصات بیشتر شامل موارد زیر است:

نمایش چند رسانه ای 11.6 اینچی
حجم محموله: 27.4 فوت مکعب
حجم مسافر: 93.1 فوت مکعب
صندلی: حداکثر 5
موجود AWD-e
EPA-تخمین زده شده 58 mpg
قیمت از 24200 دلار شروع می شود
سیستم هوشمند کلید در درب راننده با فشردن دکمه(شروع)

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها