تیکتینگ مشاوره بیمه ای می دهد

کاربران سنهاب می‌توانند از طریق سامانه مشاوره الکترونیکی بیمه(تیکتینگ) نظرات خود را بصورت الکترونیکی برای توسعه این سامانه اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، در راستای بهبود فعالیت‌های سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه(سنهاب)، تسهیلات لازم برای پاسخگویی الکترونیک به پرسش‌ها، انتقادات، نظرات و پیشنهادات و اعلام اشکالات فراهم شده است.

براساس این گزارش، کاربران این سامانه نظارتی می‌توانند از طریق سیستم مشاوره الکترونیکی که در منوهای سامانه اختصاصی کاربران تعبیه شده است، با مسئولان و مدیران سیستم در ارتباط باشند.

گفتنی است بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه موسوم به سنهاب، «انجام تکالیف قانونی ساز برای تهیه سامانه جامع نظارتی، سهولت دسترسی به آمار و اطلاعات عملکردی شرکت‌های بیمه به ‌منظور اشراف اطلاعاتی به صنعت بیمه، امکان ارائه سرویس‌های ارزش ‌افزوده به بیمه ‌گذاران، ارائه سرویس‌های ارزش ‌افزوده به شرکت‌های بیمه، تمرکز اطلاعات مهم و اساسی صنعت بیمه در بیمه مرکزی، وظیفه تجمیع اطلاعات و فراهم آوردن امکان نظارت و هدایت شرکت‌های بیمه و صنعت بیمه» را انجام می‌دهد.

طراحی و تولید سامانه از دی‌ماه سال ۱۳۹۰ در دستور کار واحد فاوای بیمه مرکزی قرار گرفت و هم‌اکنون بخش‌های مهم واصلی آن طراحی و به بهره‌برداری رسیده است.

یادآور می شود، به دنبال تکمیل اقدامات نرم افزاری بیمه مرکزی ، لیست شرکت‌ها و بیمه‌گذاران حقیقی و حقوقی‌ای که در مورد خسارت، کار متقلبانه‌ای انجام داده‌اند در سامانة سنهاب شناسایی شده و به شرکت‌های بیمه‌ای اعلام خواهد شد تا بیمه‌گران، دقت و برخورد لازم را با بیمه‌گذاران داشته باشند.

اخیراً نیز اقداماتی دیگر انجام شده است؛ از جمله برای بیمه‌گزاران بدحساب سامانه‌ای ایجاد شد تا شرکت‌های بیمه‌گر قبل از مواجهه با بیمه‌گزار و بستن قرارداد به سامانة سنهاب مراجعه و وضعیت حساب بیمه‌گذار را استخراج کنند؛ سپس با توجه به میزان اعتباری که وی دارد تصمیم به بستن قرارداد با او بگیرند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

11 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

6 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

7 روز پیش