تیک تاک چیست و چرا نوجوانان عاشق آن هستند؟

0
7972

تیک تاک یکی از جنجالی‌ترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر است که نوجوانان آن را دوست دارند؛ اما والدین آن را نمی‌پسندند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از howtogeek؛ شبکه اجتماعی تیک تاک به سرعت بر سر زبان‌ها افتاده است و سرعت دانلود و نصب آن همانند توئیتر و فیسبوک سریع است. در این میان برخی با این شبکه اجتماعی آشنایی زیادی ندارند. در این مطلب به تیک تاک می‌پردازیم. چرا قانون گذارن از آن می‌ترسند و شما نیز بهتر است در حین استفاده از آن مراقب باشید.

مقدمه‌ی کوتاه برای تیک تاک

شبکه اجتماعی تیک تاک TikTok یک برنامه به اشتراک گذاری ویدئو است. افراد می‌توانند فیلم‌ها را  در این پلتفرم ارسال کنند و از مجموعه موسیقی متن فیلم‌ها و فیلترهای سبک Snapchat استفاده نمایند. در این شبکه شما می‌توانید کاربران مورد نظرتان را همانند اینستاگرام دنبال کنید.  این شبکه قابلیت‌هایی مانند لایک کردن و دایرکت مسیج نیز  دارد.

چگونه کاربران از تیک تاک درآمد کسب می‌کنند؟

برخلاف YouTube، درآمدزایی از محتوا هنوز در TikTok  توسعه نیافته است. به عنوان مثال، در حال حاضر، گزینه‌ای برای سازندگان وجود ندارد که از طریق تبلیغات در ویدئوهای خود درآمد کسب کنند. این بزرگترین مانع برای TikTok در  جذب استعدادها از شبکه‌های اجتماعی دیگر است.

راه اصلی درآمد زایی در تیک تاک جذب فالورر و ساخت ویدئوهای لایو استریم جذاب است تا از این طریق از دنبال کننده‌های خود سکه دریافت کرده و این سکه‌ها را به الماس تبدیل کنید. در نهایت الماس ها از طریق درگاه مورد تایید به پول نقد تبدیل خواهد شد. نرخ ارز متفاوت است و ممکن است توسط خود TikTok تغییر کند.

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تأثیرگذار نیز در این شبکه وجود دارد. در صورتی که در فضاهای مد و سبک زندگی هستید می توانید از آن در راستا کسب درآمد از برندها استفاده کنید.

چرا TikTok اینقدر جنجالی شده است؟

TikTok متعلق به یک شرکت چینی به نام ByteDance است. این برنامه در ابتدا و در نسخه چینی خود به نام Douyin شهرت داشت. کمپانی ByteDance تصمیم گرفت برنامه توسعه یافته تیک تاک را با  Musical.ly ادغام کند. بنابراین تیک تاک امروزه حاصل دو برنامه  Musical.ly با نسخه چینی Douyin است.

این امر باعث شده تا کنگره این برنامه چینی را نوعی “تهدید امنیت ملی” خطاب کند و در  سنای آمریكا، جبهه دو حزبی علیه TikTok به وجود بیاید. از این گذشته ادعا شده است شبکه اجتماعی مستقر در پکن، نه تنها به اطلاعات آمریکایی‌هایی که از این سیستم عامل استفاده می‌کنند، دسترسی دارد، بلکه می‌تواند محتوای آمریکایی‌ها را در این شبکه و به نفع چین سانسور کند.

ByteDance ادعاهای مطرح شده توسط کنگره را رد کرده است.

آینده تیک تاک چه خواهد شد؟

برنامه TikTok یک سیستم عامل ویدئویی جذاب است با توجه به ماهیت آن بسیار اعتیاد آور است. در این راستا جامعه غربی تمام تلاش خود را خواهد کرد تا این شبکه اجتماعی چینی را با مشکل رو به رو کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها