سازمان ها

ثبت آثار هنری در سیستم بلاک چین برای نخستین بار

برای نگهداری اصالت آثار هنری از سیستم بلاک چین به منظور ثبت این آثار استفاده می شود که کاما چین نام دارد.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، از این پس آثار هنری به منظور مقابله با کپی و سرقت اصالت خود در سیستم بلاک چین به ثبت خواهند رسید و این پروژه کاما چین نامیده شده است.

مجموعه فرهنگی هنری کاما به عنوان اولین مجموعه هنری در ایران به ثبت آثار هنری در سیستم بلاک چین می پردازد و در نشست خبری که این گالری برگزار کرد، رضا رهنمای مقدم به عنوان مسئول آی تی و این پروژه گفت: بلاک چین یک سیستمی است که یک ارگان فقط بر سیستم ها در آن نظارت ندارد.

وی با بیان این که ما از بلاک چین به عنوان دیتا بیس استفاده می کنیم، افزود: هر کسی می تواند به اطلاعات این دیتا بیس دسترسی خواهد داشت اما امکان تغییر آن را نخواهد داشت. اطلاعات آثار هنری در این سیستم ثبت می شود و همگان امکان رویت اطلاعات این اثر را خواهند داشت اما نمی توانند آن را تغییر دهند.

رهنمای مقدم عنوان کرد: افراد مختلفی می توانند صاحب این آثار هنری در بلاک چین باشند و حتی می توانند مالکیت آن را به غرد دیکری انتقال دهند.

وی گفت: از سیستم بلاک چین نم در این پروژه استفاده شده زیرا هم سرعت آن نسبت به سیستم های دیگر بلاک چین بیشتر است و هم امکان تغییر اطلاعات را فراهم می کند.

در ادامه این نشست، فاروق مظلومی منقد هنری و نویسنده، ثبت آثار هنری در سیستم کاما  چین را امتیاز مناسبی برای تطبیق آثار هنری دانست.

همچنین مونا خوش اقبال مدیر مجموعه فرهنگی هنری کاما، نحوه استفاده صاحبان آثار هنری از این سیستم تاکید کرد: همه صاحبان آثار هنری می توانند به کاما چین یا همان سیستم ثبت آثار هنری در بلاک چین بپیوندند و از طریق یک روش راحت عضو این سیستم شوند.

در پایان این نشست خبری، جاوید رمضانی منتقد هنری در خصوص نحوه اصالت سنجی آثاری که در این سیستم به ثبت می رسند توضیحاتی ارائه داد و گفت: کارشناسان خبره ای در این زمینه فعالیت خواهند داشت و از آخرین و جدید ترین روش ها برای اصالت سنجی بهره خواهند برد.

مطالب اخیر

خودرو دو سر سیتروئن

کاربر رددیت عکسی را از وب سایت سیتروئن در انگلیس منتشر کرده که در آن…

2 روز پیش

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

7 روز پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

1 هفته پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

1 هفته پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

2 هفته پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

2 هفته پیش