ثبت نام کارت سوخت هوشمند را چگونه انجام دهیم؟

0
1033
ثبت نام کارت سوخت هوشمند را چگونه انجام دهیم؟

استفاده از کارت سوخت به زودی برای تمام مالکان خودروهای فاقد کارت سوخت اجباری می شوند و این افراد طبق زمانبندی تا 24 آذر مهلت دارند تا از طریق دفاتر پلیس +10 و سامانه های اینترنتی که در ذیل معرفی می شود در این طرح ثبت نام کنند.

استفاده از کارت بانکی به جای کارت سوخت چگونه ممکن شد؟

 طبق آخرین اخبار و بنا بر اظهارات محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امکان استفاده از کارت بانکی به جای کارت سوخت نیز اخیرا فراهم شده است و هم میهنان می توانند از کارت بانکی خود برای سوخت گیری و پرداخت بهای آن استفاده کنند. در این طرح به جای صدور کارت جدید سوخت، از طریق اتصال آنلاین به نظام پرداخت بانکی، از کارت ‌های بانکی موجود شهروندان به عنوان کارت سوخت استفاده می ‌شود. برای انجام این اتصال، با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رابط کاربری بسیار ساده ‌ای ایجاد شده که بر اساس کد ملی هر شخص، فهرست کارت‌ های بانکی وی به نمایش درآمده که انتخاب یکی از آن ‌ها به عنوان کارت سوخت با سهولت و بدون نیاز به ورود اطلاعات انجام می‌ شود.

روش های ثبت نام کارت سوخت هوشمند چیست؟

متقاضیانی که می خواهند کارت سوخت جدید بگیرند یا آن را تعویض کنند می توانند به سه صورت درخواست خود را ارائه کنند. اولین روش مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 در سراسر کشور است. مالکان خودروها می توانند برای ثبت نام کارت سوخت اقدام کنند. اما خودروهای نو شماره دارای کارت سوخت هستند و مالک تنها کافی است برای دریافت این کارت به اداره پست مراجعه کند.روش های ثبت نام کارت سوخت هوشمند چیست؟

ثبت نام از طریق مراجعه به سایت خدمات دولت

اما روش دوم مراجعه به سامانه خدمات دولت است. کسانی که کارت سوخت قبلی را ندارند و یا مایل هستند از کارت بانکی خود استفاده کنند، می توانند با مراجعه به سایت دولت همراه (mob.gov.ir) وارد قسمت دریافت صدور کارت المثنی سوخت شده و درخواست خود را ثبت کنند. این سامانه از 5 آذر ماه در دسترس عموم قرار گرفته است و ثبت نام در این سامانه رایگان است. زمانبندی مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه براساس رقم سمت راست شماره تلفن همراه از 5 آذر تا 24 آذر ماه امکان پذیر است.

ثبت نام کارت سوخت هوشمند از طریق اپلیکیشن

کاربران می توانند از طریق اپلیکیشن دولت همراه نیز اقدام به ثبت نام و تعویض کارت سوخت کنند. این اپلیکیشن در بازارهای اندرویدی و ios موجود است و کاربر پس از نصب می تواند اطلاعات خود را وارد کرده و با ورود نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کند. با توجه به اپلیکیشن های متعددی که این روزها در فضای مجازی دیده می شود، از کاربران درخواست شده است که این اپلیکیشن را تنها از این چهار منبع قابل اعتماد دریافت کنند: سایت خدمات همراه دولت(Mob.gov.ir)، ایران اپس (iranapps.ir)، کافه بازار (cafebazaar.ir)، اپ استور (Appstore.ir).

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها