ثبت وابستگی نوزادان به عواطف مادر با کمک ابزارهای تکنولوژیک

0
509

کالاسودا_وابستگی نوزادان به مادران موضوع عجیبی نیست. همه ما می دانیم نوزاد به مادر خود وابسته است. اما به نظر می رسد این وابستگی بسیار فراتر از تصور ما است.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه واشنگتن در این باره  پژوهی انجام داده اند که طی آن مادران صاحب نوزاد  باید در برابرتعدادی شنونده عبوس درباره‌ی قدرت‌ها و ضعف هایش سخنرانی می‌کرد.

 تعدادی از مادران نیز با ارامش این فیلم را تماشا می‎کردند. زمانیکه مادران با نوزاد های خود  یک جا جمع شدنداز تجربیات هم صحبت می‌کردند.

مادرانی که استرس داشتند علائم نگرانی را بیشتر از مادران آرام نشان دادند و نوزاد های آنان نیز با لمس بدن مادر این نگرانی را دریافت می‌کرد.

تمامی این موارد از طریق سیستم های هوشمند  ثبت شد و واکنش های نوزادان نشان داد آنان تا چه حد به مادران وابسته اند. فقط ظرف چند ساعت اولیه پس از تولد، نوزاد می‌تواند صدای مادر را تشخیص دهد و از چهره او خاطره داشته باشد. مطالعات در مورد نوزادان نارس و نوزادان ترم نشان داده است که تماس زودهنگام مادر و فرزند موجب تفاوت محسوس رفتاری آنها می‌شود و علاوه بر این طول مدت تغذیه و توفیق در امر تغذیه را هم افزایش می‌دهد. همچنین کودکان رشد بیشتری خواهند داشت و شیوع عفونت در بین آنها به مراتب کمتر می‌شود.

در کشورهای صنعتی، اغلب بلافاصله پس از تولد، نوزاد را نزدیک یا روی سینه مادر قرار می‌دهند. بعضی از نوزادان شروع به مکیدن می‌کنند ولی اکثر آنها فقط به به مادر خیره می‌شوند. به نظر می‌رسد اغلب نوزادان بیشتر علاقه‌مند به نگریستن به چهره مادر و به‌خصوص چشمان او هستند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در ساعت ۹ هر شب به آخرین اخبار حوزه تکنولوژی گوش دهید