دانلود ها

ثبت ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه نفت

حدود هزار شرکت دانش بنیان در زمینه نفت و گاز به ثبت رسیده اند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، شرکت های دانش بنیان این روزها در ایران فرصت مناسبی یافته اند تا بتوانند به رشد و شکوفایی برسند.

به همین دلیلی ۴ هزار و ۳۵۰ شرکت دانش بنیان در ایران به ثبت رسیده است که تعداد زیادی از آن ها در حوزه انرژی فعالیت دارند.

در این رابطه، سیدمحمد صاحب‌کار خراسانی، رئیس مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در مجموعه نظام علمی و فناوری، پدیده‌های نوظهوری با عنوان شرکت‌های دانش‌بنیان شکل‌گرفته که تحقیق و پژوهش فعالیت اصلی این شرکت‌هاست.

وی در ادامه با بیان اینکه ۴ هزار و ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور به رسمیت شناخته شده است، افزود: از این میزان حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ مورد از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌نوعی مرتبط با حوزه انرژی و نفت و گاز است.

وی ادامه داد: قانونی با عنوان قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی مجلس شورای اسلامی و دولت به تصویب رسید که این قانون زمینه مناسبی برای فعالیت هر چه‌بهتر شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور را فراهم کرد.

به گفته صاحب‌کار خراسانی، بازار مهم‌ترین مسئله و مشکل پیش‌روی فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان است که اگر بتوانیم مسئله بازار را برای این شرکت‌ها حل‌وفصل کنیم مشکلات و موانع را تا حدودی برطرف خواهیم کرد.

وی ادامه داد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت‌هایی را در چند محور داشته است که یکی از آنها بحث ورود شرکت‌ها به فهرست مشترک نفت است که به دنبال این هستیم تا شرکت‌های توانمند را در مدت‌زمان کوتاهی به این فهرست مشترک اضافه کنیم.

رئیس مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به موضوع ساخت بار نخست اشاره کرد و افزود: در این باره تجربه‌های موفقی انجام شده است که نمونه بارز آن فهرست ۱۰ قلم کالایی بوده است که جزو تجربه‌های ارزشمند صنعت نفت کشور به شمار می‌آید، بنابراین امیدواریم هرچه سریع‌تر مسیر مسئله ساخت بار نخست را باز کنیم، زیرا اگر این سد شکسته شود دیگر موارد راحت‌تر تحقق خواهد یافت.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

17 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

7 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش