جایگزینی HarmonyOS 2.0 به جای ویندوز 10 روی سیستم‌های پی‌سی هوآوی

0
820
جایگزینی HarmonyOS 2.0 به جای ویندوز 10 روی سیستم‌های پی‌سی هوآوی

هواوی تصمیم گرفته است تا سیستم عامل HarmonyOS 2.0 را به جای ویندوز 10 روی سیستم‌های پی سی خود نصب کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از گیزچاینا، سال گذشته آمریکا هواوی را در لیست سیاه تحریم‌های خود قرار داد و بعد از آن کمپانی چینی از سیستم عامل در حال توسعه خود به نام HarmonyOS پرده برداری کرد.

حالا به نوشته Huaweicentral، با اشاره به مطلب منتشرشده در شبکه اجتماعی ویبو، قرار است سیستم عامل مذکور روی کامپیوترهایی که راهی بازار می‌شوند، نصب شود.

این کامپیوترها از تراشه KungPeng برخوردار هستند.

سیستم عامل harmonyOS 2.0 سیستم عاملی موازی است که روی سایر ابزار مانند ساعت هوشمند، انواع پی سی، خودرو و … کار می‌کند و با هم سازگاری دارند.

جایگزینی HarmonyOS 2.0 به جای ویندوز 10 روی سیستم‌های پی‌سی هوآوی

 

درباره گوشی هوشمند چطور؟

علی رغم مشکلات به وجود آمده با گوگل، هواوی همچنان از سیستم عامل اندروید استفاده کرده و خدمات خود را تحت عنوان AppGallery روی موبایل عرضه می‌کند.

اخیرا رئیس هواوی اعلام کرد این شرکت برای عبور از گوگل و اپل به 300 سال نیاز ندارد.

رن ژنگفی در مصاحبه با Dragon Magazine تاکید کرد فروش ابزارهای مجهز به اندروید و آی او اس در جهان عظیم است و هواوی برای ساخت و توسعه سیستم عامل دیر اقدام کرده است و پذیرش آن از سوی کاربران نیز دشوار به نظر می‌رسد. بنابراین هواوی برای رسیدن به جایگاه خود و عبور از اپل و سیستم‌های اندرویدی دیگر به 300 سال نیاز ندارد.

به گفته «ریچارد یو» رئیس بخش consumer business خدمات موبایل هواوی موسوم به HMS در مقابل خدمات گوگل GMS در بیش از 170 کشور و منطقه در جهان وجود دارد و ماهانه 400 میلیون کاربر فعال از خدمات 1.3 میلیون توسعه دهنده نرم افزاری استفاده می‌کنند. بدین ترتیب بعد از اندروید گوگل و آی او اس اپل مقام سوم را دارد.

در حال حاضر فروشگاه گوگل 2.1 میلیون اپلیکیشن دارد و AppGallery حدود 550 اپلیکیشن در خود جای داده است. در کوتاه مدت موقعیت گوگل برتر بوده و اگر هواوی بخواهد HarmonyOS را جایگزین کند، با دشواری روبرو خواهد شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها