جدایی اینتل از اسپکتر !

0
313

کالاسودا_جدایی اینتل از  اسپکتر را می توان یکی از مهم ترین خبرهایی دانست که از سوی  این شرکت مطرح شده است. موضوعی که بدون شک در آینده  اینتل موثر است .

اینتل را می توان جزو منعطف ترین شرکت های جهان دانست. شرکتی که با بسیاری از دیگر شرکت های جهان همکاری صمیمانه و تنگاتنگ دارد.

با این وجود، این شرکت اخیرا اعلام کرده که قصد دارد، با پردازنده های قدیمی خود خداحافظی کند.پردازنده هایی که طی سال های اخیر مدت ها میزبان انتشار وصله‌های امنیتی برای آسیب‌پذیری اسپکتر بودند.

مدت‌هاست که ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی اسپکتر در پردازنده‌های ساخته شده توسط شرکت اینتل که از سال ۱۹۹۵ به بعد وجود داشته  باعث شده هکرها به اطلاعات ذخیره شده روی حافظه کامپیوتر ها، موضوعی که به شدت مهم و خطرناک بود.

به اعتقاد برخی از کارشناسان دنیای فناوری اتخاذ این تصمیم از سوی اینتل می‌تواند نشان دهنده کوبیدن آخرین میخ برروی سری پردازنده‌های چهار هسته‌ای اینتل محسوب شود که البته در این میان سایر سری پردازنده‌های نسل نخست Core شامل ۹۷۰، Core i۷-۹۸۰ ، Core i۷-۹۸۰X و Core i۷-۹۹۰X نیز شامل بی‌مهری و کم لطفی اینتل قرار گرفته‌اند و بدین ترتیب وصله امنیتی اسپکتر برایشان منتشر نخواهد شد.

بر اساس نظر کرشناسان، این ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی در پردازنده‌های اینتل به راحتی زا هکرها میزبانی می کرده و اجازه عبور آنان را به سیستم صادر می کرده است.

نکته مهم اقدامات اینتل است ، چرا که این شرکت پس از افشای خبر آسیب‌پذیری‌های معروف ملت داون و اسپکتر موجود در پردازنده‌های ساخت خود، ماه‌ها در تلاش بود با ارائه و انتشار وصله‌های امنیتی، خیال کاربران رایانه‌های حاوی این تراشه‌ها را از بابت امنیت و عدم سوءاستفاده سایبری از اطلاعاتشان آسوده کند.

گزارش‌های اخیر نشان می دهند که اینتل نیز می‌خواهد با کنار گذاشتن تراشه های قبلی و قدیمی خود، برای همیشه با این مشکلات، آسیب‌پذیری‌ها و ضعف‌های امنیتی خداحافظی کند و بدین ترتیب، فرآیند انتشار وصله‌های امنیتی برای آسیب‌پذیری اسکتر (Spectre) را به پایان برساند.

باید دید این شرکت تا چه حد در این زمینه موفق عمل می کند .

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید