جدیدترین درمان کوتاهی قد سفر به فضاست

0
526
جدیدترین درمان کوتاهی قد سفر به فضاست|کالاسودا

جدیدترین درمان کوتاهی قد سفر به فضاست|کالاسوداکالاسودا_امروز ، یک خبر جنجالی و جالب در مورد رشد قد، در  دنیای تکنولوژی توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است .خبری که توسط یک پزشک ژاپنی توئیت شده و به سرعت دست به دست می چرخد .

اما خبر از چه قرار است ؟ یک فضانورد ژاپنی که مدتی پیش  به ایستگاه فضایی بین المللی رفته بود، معتقد است نسبت به روزهای پیش از سفرش، رشد قد را تجربه کرده است .

این خبر عجیب و غریب موجب حیرت و توجه بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی شده است . این فضانورد که از قضا پزشک هم هست، مدعی است ؛ پس از ۳ هفته سفر به فضا،قریب به ۹ سانتی متر بلند تر شده است .

شایان ذکر است ؛ بلند قد تر شدن قد فضانوردان در خارج از مدار زمین موضوعی متداول است( به دلیل کاهش جاذبه اتفاق می افتد)

اما این  فضانورد یک نگرانی جالب تر هم دارد که در قالب توئیت منتشر کرده است ؛ وی  نگران  است که نتواند در کپسولی جا بگیرد که وی را به زمین بر می گرداند

آقای کانای، فضانورد ژاپنی ما ، در حساب کاربری خود در توییتر خود نوشت: صبح همگی بخیر. باید خبر مهمی را اعلام کنم. ما وضعیت بدنی مان را پس از رسیدن به فضا ارزیابی کردیم و قد من ۹ سانتی متر رشد داشته است! من در سه هفته مثل یک درخت رشد کردم. از دبیرستان تا الان این اتفاق نیفتاده بود. کمی نگرانم که شاید هنگام بازگشت به زمین در صندلی سایوز جا نگیرم.

همزمان با انتشار این توئیت ، تعداد زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی در قالب های طنز و جدی به این موضوع پرداخته اند، برخی به دنبال سفر به فضا هستند و برخی دیگر می گویند این فضانورد ژاپنی توهم دارد . باید دید تکنولوژی های فضایی چه راهکاری برای مشکل فضانورد ما دارند .