جدیدترین روش هک رمز وای فای معرفی شد

0
4365

کالاسودا- بسیاری از کاربران گاهی وسوسه می شوند روش های شکستن رمز وای فای را بیاموزند. در این میان بین شکسته شدن رمز وای فای با روش های عادی و روش های حرفه ای هکرها تفاوت های بسیاری وجود دارد.

جدیدترین روش شکستن رمز وای فای

گروهی از پژوهشگران امنیتی می‌گویند در روش جدید شکستن رمز وای فای، مهاجم به قطع ارتباط و دریافت چندین بسته وای فای نیاز دارد. این سیستم به کاربر کمک می کند که با استفاده از این داده‌ها در زمان کوتاهی رمز عبور را کشف کند.

در این روش، مهاجمان پس از دریافت این بسته‌ها، رمز عبور را به صورت آفلاین و بدون نیاز به قرارگیری در نزدیکی access point می‌شکنند.

آسیب به سیستم وای فای خانگی

متاسفانه این روش می تواند وای فای های ضعیف را نابود کند و حتی سیستم وای فای خانگی را از بین ببرد. در این روش، حمله به طور بالقوه بر تمام شبکه‌های بی‌سیم، که به طور عمده در شبکه‌های خانگی و برخی کسب و کار‌های کوچک استفاده می‌شود، تاثیر می‌گذارد.

روش جدید کشف شده دارای چندین مزیت نسبت به KRACK است؛ این روش نیازی به مداخله در ارتباطات میان کلاینت هدف و  access point ندارد و ماشین مهاجم به طور مستقیم با access point ارتباط برقرار می‌کند. به همین دلیل، این یک روش بدون کلاینت نامیده می‌شود. لازم به ذکر است کلاینت (client) یک نرم افزار کاربردی یا سامانه است که از طریق یک شبکه به خدمات یک سامانه رایانه ای دیگر به نام سرور یا کارساز دسترسی دارد.

چگونه از حملات پیشگیری کنیم؟

برای محافظت از این نوع حمله، توصیه شده است از رمز عبور با اندازه ۲۰ کاراکتر و حاوی حروف کوچک و بزرگ، اعداد و کاراکتر‌های ویژه (#، & و …) استفاده شود.

افزون بر این یک روش میانبر جالب و بسیار ساده نیز وجود دارد؛ روشی که شامل کاهش محدوده وای فای است و به جلوگیری از حمله کمک می‌کند.

کارشناسان حوزه سایبری توصیه می‌کنند علاوه بر دو روش بازدارنده‌ای که گفته شد، حتما از اتصال امن برای دسترسی و ارسال داده‌های حساس استفاده کنید تا در صورت شکستن رمز توسط مهاجم، از اطلاعات شما محافظت شود.

یک روش سریع و خانگی برای اتصال به مودم بدون رمز

شما می توانید در بخش پشتی مودم خود  دکمه SSID  را جستجو کنید. این بخش دارای چندین کاراکتر متشکل از حروف و اعداد است. پس از آن شما باید اطلاعات را در بخش SSID صفحه Code Generator موجود در Cool Site QR4 وارد کنید.

سپس کلمه عبور خود را وارد کنید که به طور پیش فرض Administrator است. در نهایت، نوع امنیت شبکه خود را انتخاب کنید که به طور پیش فرض گزینه WEP  است.

شما می توانید با کلیک روی این آدرس کد QR مخصوص خود را تولید و سپس چاپ کنید و در نقاط مورد نظر خود بچسبانید.

بیشتر بخوانید : چطور مشکل اتصال لپ تاپ به وای فای را برطرف کنم؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید