جزییات تصمیم توئیتر برای ممنوعیت انتشار تبلیغات سیاسی

0
191

توئیتر به تازگی از جزییات سیاست جدید خود مبنی بر ممنوعیت تبلیغات سیاسی پرده‌برداری کرد. طبق اعلام این شرکت، علیرغم اعلام این ممنوعیت، اگر تبلیغات سیاسی در طرفداری از نامزدهای انتخاباتی یا احزاب نباشد مجاز خواهد بود.

 

به گزارش کالا سودا و به نقل از cnet، طبق مصوبه جدید تبلیغ محتوای سیاسی منع شده اما این قانون استثنائاتی هم دارد. این استثناها در موضوعات بسیار مهم از جمله مهاجرت یا تغییرات آب و هوایی خواهد بود.

البته اگر  این شرکت تشخیص دهد که چنین موضوعاتی نیز سیاسی هستند از انتشار آن‌ها جلوگیری خواهد کرد.

توئیتر اعلام کرده که همین موضوعات غیرسیاسی نیز برای جامعه جذاب هستند و منبعی برای آغاز بحث‌های مهم اجتماعی خواهند بود.

آن‌ها معتقدند می‌توانند با این روش در جلوگیری از گسترش اطلاعات غلط بسیار موثر باشند.

 

نگاه متفاوت توئیتر و فیسبوک به تبلیغات سیاسی

بحث بر سر تبلیغات سیاسی از زمان شروع تبلیغات انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا شدت گرفت.

رویکرد توئیتر و فیسبوک در این زمینه کاملا متفاوت است. مدیران فیسبوک معتقدند ممنوعیت تبلیغات سیاسی در رسانه‌های اجتماعی به نفع مدیران رسانه و هر کسی است که رسانه‌ها درباره وی تصمیم می‌گیرند. در نتیجه آن‌ها برای جلوگیری از جهت‌گیری رسانه‌ها همچنان بر مواضع خود پافشاری دارند.

توئیتر از چند هفته قبل ممنوعیت تبلیغات سیاسی را اعلام کرده بود اما جزئیات این تصمیم به تازگی مشخص شده است.

سیاست جدید از ۲۲ نوامبر ۲۰۱۹ اجرایی می‌شود. بر اساس آن نامزدهای انتخاباتی، احزاب سیاسی، مقام‌های دولتی برگزیده یا منصوب شده نمی‌توانند در تبلیغات توئیتر نقشی داشته باشند.

به گفته مدیران توئیتر، محتوای سیاسی شامل هرگونه ارجاع به نامزدهای انتخاباتی، احزاب سیاسی، مقامات دولتی، نظرسنجی، رفراندوم، بخشنامه‌ها، مقررات یا نتایج قضایی است.

موضوعات مربوط به آموزش، بالا بردن آگاهی، تشویق مردم به مشارکت مدنی بیشتر، رشد اقتصادی، حفاظت از محیط زیست و عدالت اجتماعی موضوعاتی هستند که توئیتر اعلام کرده در این شرکت از اولویت بالایی برخوردار هستند و قابل تاییدند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها