جزییات پرداخت الکترونیکی مالیات

0
168

اخذ مالیات در ایران به زودی به صورت کاملا الکترونیکی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، یکی از وعده های دولت الکترونیکی شدن روند دریافت مالیات بوده که به زودی محقق خواهد شد.

پرداخت الکترونیکی مالیات

مالیات قرار است طی روندی به صورت کاملا الکترونیکی در ایران پرداخت شود. در همین رابطه، سامانه جامع مالیات شامل سامانه های عملیات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور از جمله سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی، سامانه ثبت الکترونیک، سامانه اظهارنامه الکترونیک و سامانه پرداخت الکترونیک مالیات در حال راه اندازی است.

سامانه‌ الکترونیکی جهت ارسال صورت معاملات فصلی مزایای بی‌شماری دارد که عبارتند از: سرعت بخشیدن به امور با حداقل اشتباه و رعایت حقوق صاحبان مشاغل و در نتیجه تکریم مودیان، برطرف ساختن بهانه‌های غیرموجه اشخاص برای عدم ارسال صورت معاملات خود، زیرا این امکان به آنها داده می‌شود که در هر ساعتی از شبانه‌روز در هر مکانی که حضور دارند مبادرت به ارسال صورت معاملات خود نمایند ولی در حال حاضر با ارسال الکترونیکی صورت معاملات فصلی از طریق سامانه‌های مالیاتیwww.tax.gov.ir، انجام کلیه عملیات بدون نیاز به مراجعه به واحدهای مالیاتی صورت می‌پذیرد و سامانه عملیات الکترونیکی مودیان همیشه فعال و در دسترس فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل است.

در همین رابطه و به منظور معرفی آخرین ها در این زمینه نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی راه اندازی شده است. این نمایشگاه در حالی برپا شده که دولت در آخرین گام اعلام کرده که ۹۰ درصد مسیر دریافت الکترونیکی مالیات در کشور طی شده اما تعدادی از شرکت ها خود را موظف به پرداخت مالیات نمی دانستند و برای همین به عضویت این سامانه در نیامده بودند. اما با تاکید قوه قضائیه این شرکت ها نیز موظف به پیوستن به سامانه جامع مالیات شده اند و قرار است تا پایان سال این سامانه به صورت ۱۰۰ درصدی به بهره برداری برسد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها