جلوگیری از هک لپ‌تاپ و موبایل هنگام اتصال به وای فای هتل

0
509

شبکه‌ وای فای هتل‌ها اغلب باز است و شما برای دسترسی به آن‌ تنها به شماره اتاق و یا کلیک کردن نیاز دارید. این عدم رمزگذاری وای فای به این معنا است که ممکن است اطلاعات شما در حین استفاده از این شبکه‌ها Snooping یا جاسوسی شود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از How-To Geek، با توجه به باز بودن شبکه‌های وای فای در هتل‌ها، داده‌ها بدون رمزگذاری ارسال می‌شوند و ممکن است فردی در همسایگی هتل از آن اطلاعات استفاده کرده و داده‌های شما را به سرقت ببرد.

درگاه انحصاری یا  Captive Portal  تنها دسترسی به اینترنت را محدود می‌کند.

اگر به یک شبکه Wi-Fi باز وصل شوید؛ سپس به صفحه‌ای با اطلاعات هتل مواجه خواهید شد که از شما شماره اتاقتان را درخواست می‌کند. این رمز به معنای امن بودن شبکه نیست.

درگاه انحصاری هتل تا زمانی که هویتتان را مشخص نکنید؛ مانع از دسترسی شما به اینترنت می‌شود. همچنین به هتل اجازه می‌دهد تعداد دستگاه‌هایی که به اینترنت دسترسی دارند را محدود کند. بنابراین شما بعد از تأیید هویت همچنان از یک وای فای باز استفاده می‌کنید که رمزگذاری نبوده و خطر Snooping وجود دارد.

چگونه اطلاعات خود از خطر Snooping  محافظت کنیم؟

Snooping یا جاسوسی خطر اصلی شبکه‌های وای فای باز، مخصوصاً وای فای هتل‌ها و اماکن عمومی است و ممکن است اطلاعات شما برای هرکسی که در آن نزدیکی است؛ قابل مشاهده باشد.

به عنوان مثال، وقتی در حال مرور ویکی‌پدیا هستید؛ افراد دیگر می‌توانند مقاله‌هایی را که مرور می‌کنید ببینند. بیشتر وب سایتهایی که بازدید می‌کنید از HTTPS استفاده نمی‌کنند؛ و این بدان معنا است که افراد می‌توانند بر صفحات وبی که بازدید می‌کنید؛ نظارت داشته باشند.

برای حفاظت از اطلاعات در برابر جاسوسی، یک VPN بگیرید و هنگام مرور در شبکه‌های عمومی Wi-Fi به آن وصل شوید. اگر برای مرور عمومی Wi-Fi به یک VPN ساده نیاز دارید؛ وی پی ان ExpressVPN یا TunnelBear را توصیه می‌کنیم.

هر دو رابط نرم ‌افزاری ساده‌ای ارائه می‌دهند؛ ExpressVPN سرعت بهتری دارد؛ اما TunnelBear یک گزینه رایگان است. اگر گزینه‌های پیشرفته‌تری می‌خواهید؛ StrongVPN توصیه دیگر ما به شما است.

VPN ها از این عملکرد به عنوان تونل رمزگذاری شده استفاده می‌کنند؛ در حالی که شما به اینترنت متصل هستید؛ تمام ترافیک اینترنت شما از طریق تونل VPN رد و بدل خواهد شد. اتصال دهنده اینترنت هتل و هرکسی که از Wi-Fi موردنظر استفاده می‌کند؛ در صورت جاسوسی تنها می‌تواند یک اتصال رمزگذاری شده بین رایانه، گوشی هوشمند یا تبلت و یک سرور VPN مشاهده کنند.

همچنین می‌توانید از ویژگی hotspot وای فای گوشی استفاده کنید و لپ‌تاپ را به گوشی هوشمند خود وصل کنید و از این طریق به وای فای هتل متصل شوید. در این صورت وای فای از گوشی به لپ‌تاپ منتقل شده، و در برابر هک شدن آسیب‌پذیری کمتری خواهد داشت.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها