جمع آوری، تجزیه و تحلیل و استفاده از داده‌های مشتری توسط Treasure Data

0
157

در دهه گذشته، کسب و کارها اطلاعات کمی در مورد مشتریان داشتند؛ اما امروزه، جهان پر از اطلاعات است؛ در این راستا Treasure Data در حال تلاش برای حل مشکل هرج و مرج و مدیریت آن است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از venturebeat، کمپانی Treasure Data از نرم افزار CDP برای پلت فرم داده‌های مشتری استفاده می‌کند تا رویکرد خود را از مدیریت ارتباط با مشتری سنتی (CRM) متمایز کند.

CDP به گونه‌ای طراحی شده که حجم بیشتری از داده‌ها را از منابع بسیار گسترده‌تری مدیریت کند.

Treasure Data 10 سال گذشته را صرف ساختن بستری برای جمع آوری داده‌های مختلف بازاریابی کرده است. بنیانگذاران Kazuki “Kaz” Ohta و Hironobu Yoshikawa این شرکت را ساخته‌اند.

برای درک بیشتر در مورد چشم انداز Treasure Data در مورد نحوه جمع آوری، تبدیل و تجزیه منابع داده توسط شرکت‌ها، VentureBeat با Ohta مصاحبه زیر را ترتیب داد که به خلاصه‌ی آن می‌پردازیم.

در گذشته جمع آوری دادهای کاربران و استفاده از آن‌ها یک جرم بود و 150 کشور از 200 کشور قوانین حفظ حریم خصوصی داده‌های مصرف کننده مانند GDPR یا CCPA را اجرا کردند. اما Treasure Data توانست این مشکل را به یک مزیت تبدیل کند.

قوانین جدید Treasure Data به این معنی است که شما باید داده‌های مشتری را به صورت متمرکز مدیریت کنید و نیازی به یک شرکت ثالث ندارید تا داده‌ها را از آن بخرید.

استفاده از داده‌های کاربران باید در راستای حفظ حریم خصوصی آن‌ها باشد. مثلاً فیسبوک 200 میلیارد دلار ارزش شرکت را چند هفته پیش از دست داد. بسیاری از شرکت‌ها در حال حاضر استراتژی خود را برای داشتن داده‌های شخص اول خود تغییر می‌دهند. این بدان معناست که آنها به داده‌های مخاطبان شخص ثالث متکی نیستند. آن‌ها می‌خواهند خودشان داده‌های مشتری خود را داشته باشند و داده‌ها را مدیریت کنند و خودشان از این داده‌ها برای بازاریابی بهتر، خدمات مشتری و پشتیبانی از هر نقطه تماس مشتری استفاده کنند.

مثالی از نحوه‌ی جمع آوری، تجزیه و تحلیل و استفاده داده‌های مشتری توسط Treasure Data

مثلاً در خرید یک ماشین.

شما به وب‌سایت‌های مختلف می‌روید، تحقیق می‌کنید، به نمایندگی‌ها می‌روید و سپس چند خودرو را امتحان می‌کنید. مثلاً مشکلی که برند سوبارو داشت این بود که چندین خط تولید مانند Legacy، Forester و Impressa دارند و سپس هر خط محصول از تبلیغات، آژانس‌ها، AVC و حتی وب سایت‌های مختلف استفاده می‌کند و توسط تیم‌های مختلف مدیریت می‌شود.

وقتی شما به عنوان مشتری به یک نمایندگی می‌روید، آن‌ها نمی‌دانند شما کی هستید ویا به دنبال چه چیزی هستید؟

بنابراین کاری که Treasure Data انجام می‌دهد این است که همه منابع داده را در یک واحد ادغام کرده و یک نمای 360 درجه از مشتری به شرکت می‌دهد. بنابراین هر روز مشتریان و مشتریان بالقوه سوبارو وارد وب سایت می‌شوند، از اپلیکیشن موبایل استفاده می‌کنند یا به نمایندگی مراجعه می‌کنند. همه این داده‌ها به‌صورت بلادرنگ وارد Treasure Data می‌شوند.

سپس داده‌ها در مدل‌های یادگیری ماشین تجزیه می‌شود تا پیش‌بینی شود چه کسی قصد خرید کدام مدل یا چه نوع لوازم جانبی را دارد. در نهایت با انتقال این اطلاعات به نماینده فروش، آن‌ها می‌توانند بهتر عمل کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها