جمع آوری غیرقانونی داده‌های داخلی برنامه‌های رقیب توسط گوگل

0
7770

ساندار پیچای، رئیس گوگل، چند روز دیگر باید در جلسه‌ی دادرسی ضد انحصاری شرکت‌های بزرگ آی تی در واشنگتن، دی سی شرکت کند و به سؤالات در مورد Lockbox اندروید پاسخ دهد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از mashable، گوگل Lockbox یک برنامه داخلی گوگل است که داده‌های”حساس” جمع آوری شده توسط اندروید را برای نظارت فعالیت‌های افراد در برنامه‌های غیر گوگل استفاده خواهد کرد. بنا بر گزارش‌ها، این شرکت از این اطلاعات برای آگاهی از توسعه برنامه‌های خاص خود استفاده کرده است.

به طور مثال گوگل از این داده‌ها در کشور هند استفاده کرده و سعی داشت یک رقیب برای اپلیکیشن تیک تاک تولید و عرضه کند.

در بخش دیگری از این گزارش، نام تیم “Magic Eye” گوگل ذکر شده که نحوه استفاده از برنامه‌های گوگل در سراسر جهان را ردیابی می‌کنند. طبق گزارش، این تیم از داده‌های Lockbox استفاده می‌کند تا به مدیران شرکت نشان دهد که محصولات گوگل در مقابل رقبا چقدر برتری دارند.

جمع آوری داده‌ها، که ظاهراً از سال 2013 تا کنون انجام شده؛ اما یک موضوع ضد رقابتی نیست. کارمندان می‌توانند به اطلاعاتی مانند باز شدن اپلیکیشن ها و زمان استفاده از آن‌ها دسترسی داشته باشند و در بیشتر موارد به اجازه‌ی کاربر نیاز است. آن‌ها همچنین می‌توانند از داده‌های مکانی به صورت ناشناس نیز استفاده کنند.

از طرف دیگر خود گوگل می‌تواند جزئیات بسیار گسترده‌تری را مشاهده کند. پروژه Lockbox بخشی از خدمات Google Mobile است که در دستگاه‌های اندرویدی از قبل نصب می‌شود. اسناد موجود درباره این پروژه، آن را به ” جمع آوری داده‌های حساس کاربر اندروید” متهم می‌کند.

این مسائل می‌تواند سؤالات جلسه کنگره را تشکیل دهد و به بررسی اقدامات غول‌های تجاری برای از بین بردن رقابت در صنعت بپردازد.

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها