جنجالی شدن صدور صورتحساب در هند با تشخیص چهره

0
108
کافی‌شاپ زنجیره‌ای Chaayos

به‌تازگی کافی‌شاپ زنجیره‌ای Chaayos در هند، از فناوری تشخیص چهره برای صدور صورت‌حساب استفاده کرده که باعث ناراحتی بسیاری از افراد شده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از Edition.cnn، یک کافی‌شاپ زنجیره‌ای محبوب در هند به نام Chaayos، که به دلیل نوشیدنی‌های خود مشهور شده است؛ به دلیل استفاده از فناوری تشخیص چهره برای صدور صورتحساب به مشتریان، موردانتقاد قرار گرفته و بسیاری از مشتریان به دلیل از بین رفتن حریم خصوصی خود در شبکه‌ها اجتماعی، اظهارنظرهایی کردند.

انتقاد فعال اینترنتی Nikhil Pahwa از Chaayos

Nikhil Pahwa فعال اینترنتی و بنیان‌گذار رسانه هندی MediaNama، با انتشار یک توئیت ویدئویی در روز چهارشنبه، از کافه زنجیره‌ای Chaayos انتقاد کرد.

Pahwa روز جمعه به سی ان ان گفت: این فروشگاه در شروع از شما درخواست اسکن چهره را دارد. اما من آن را رد کرد و گفتم به این موضوع علاقه‌ای ندارم. صندوقدار درخواست من را پذیرفت و به‌جای آن درخواست شماره تلفن من را داشت که من آن را نیز رد کردم.”

Pahwa در مورد خطرات و آسیب‌های جمع‌آوری اطلاعات کاربران، توسط شرکت‌های مشابه با Chaayos ابزار نگرانی کرد. وی افزود: سیستم‌هایی مانند این که چنین داده‌های شخصی و حساسی را جمع‌آوری می‌کنند؛ آن را عادی و طبیعی جلوه می‌دهند و من واقعاً نگران این عادی‌سازی هستم.

بعد از توئیت Pahwa، دیگر کاربران رسانه‌های اجتماعی نگرانی‌های خود را در مورد مجموعه زنجیره‌ای Chaayos به اشتراک گذاشته‌اند.

پاسخ Chaayos به انتقادات

کمپانی چایوس روز پنجشنبه در یک پست فیس بوک در پاسخ به انتقادات گفت؛ که ویژگی تشخیص چهره خود را به‌تازگی و برای “کاهش زمان کلی خرید مشتری” آغاز کرده است و تأکید کرده است که هنوز در مرحله آزمایشی است.

در این بیانیه، چایوس اظهار داشت که از امنیت داده‌های مشتریان خود “بسیار آگاه” است؛ داده‌ها را رمزگذاری کرده و آن را با اشخاص ثالث به اشتراک نمی‌گذارد. چایوس همچنین افزود: مشتریان می‌توانند از انجام این اسکن خودداری کنند. چایوس هنوز به سؤالات CNN دراین‌باره پاسخ نداده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها