جگوار و لندرور به زودی سیستم عامل دار می شوند

0
432
جگوار و لندرور به زودی سیستم عامل دار می شوند

جگوار و لندرور به زودی سیستم عامل دار می شوندکالاسودا – جگوار و لندرور به زودی پذیرای دو پلتفرم اطلاعاتی مبتنی بر سیستم عامل موبایلی داخل خودرو خواهند شد.

این دو شرکت تائید کرده اند که سیستم عامل های اندروید آتو و اپل کار پلی به زودی در خودروهای جدید این شرکت برای مشتریان عرضه خواهند شد. سخنگویان این برند تایید کرده اند که این موضوع تا سال 2019 به طول خواهد انجامید.

 همچنین آنها اعلام کرده ‌اند که مدل ‌های 2019 به بعد این خودروها قرار است با سیستم عامل اختصاصی شرکت اپل آماده حضور در بازار شوند. این اتومبیل‌ها مجهز به سیستم هوشمند کنترل داخلی Touch Pro یا Touch Pro Duo هستند که از طریق آن کاربران می‌توانند آیفون خود را به آن متصل کرده و از کار پلی رسمی شرکت اپل استفاده کنند.

این دو کمپانی همچنین تصمیم دارند تا در کنار کارپلی از سیستم پخش اندروید آتو نیز در اتومبیل‌ های جدید خود استفاده کنند تا کاربران گوشی ‌های اندرویدی نیز بتوانند از طریق آن به سیستم پخش هوشمند دستگاه خود دسترسی داشته باند.

سخنگوی این برند افزود که تمام وسایل نقلیه جگوار و لندرور که در خط تولید جدید این شرکت ساخته شوند، به سیستم های اطلاعاتیInControl Touch Pro  و  Touch Pro Duoمجهز می شوند که با بسته اتصال متناوبی سازگار است که از سیستم عامل های اندروید آتو و کارپلی پشتیبانی می کند.

پشتیبانی از این سیستم عامل ها و نصب آنها روی وسایل نقلیه از طریق سفارش در کارخانه یا نصب بسته اختیاری است و با توجه به مدل خودرو و سطح امکانات، هزینه ای حدود 280 دلار به مشتریان وارد می کند.

این به روز رسانی برگشت ناپذیر است

صاحبان خودروهای موجود جگوار و لندرور که اکنون از سیستم های اطلاعات سرگرمی فوق بهره مند هستند نیز می تواند سیستم عامل های کارپلی و اندروید اتو را از طریق به روز رسانی موجود در نمایندگی های مجاز در کشور خود دریافت کنند. صاحبان این خودروها باید توجه کنند که این به روز رسانی برگشت ناپذیر است و پس از ارتقا به کارپلی یا اندروید اتو دیگر نمی توانند این سیستم عامل ها را از خودروی خود حذف کنند.

جالب است بداتید که ایالات متحده آمریکا اولین بازار این به روز رسانی برگشت ناپذیر نیست، بلکه فعلا کاربران در کشور انگلیس می توانند این به روز رسانی را دریافت کنند. با این حال این شرکت ها تصمیم دارند تا در آینده مدل‌ هایی که برای کشورهای دیگر نظیر آمریکا ارائه می‌ شود را نیز به این سیستم پخش مجهز کنند.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید