جی پی اس چیست و چگونه کار می کند؟

0
288
جی پی اس چیست و چگونه کار می کند؟

امروز در این مقاله قصد داریم تا به شما جی پی اس و نحوه کار آن را معرفی کنیم که می تواند برای شما دوستان جالب توجه و خاص باشد.

جی پی اس یا همان سیستم موقعیت مکانی جهانی یکی از مهم ترین بخش های تکنولوژی های مختلف است که برای فعال سازی خیلی از بخش های تکنولوژی به آن نیاز داریم. جی پی اس به ما کمک می کند تا بتوانیم جهت یابی دقیقی را در موقع رانندگی دریافت کنیم ، در مواقع اضطراری فرد تماس گیرنده خیلی سریع پیدا شود. حالا سوالی که پیش می آید این است که جی پی اس چگونه کار می کند؟

چیزی که ما فکر می کردیم این بود که موقعیت مکانی شما توسط سه ماهواره رصد می شود در نهایت می توان موقعیت فرد را شناسایی کرد اما مشخص شد که ما کاملا اشتباه می کردیم و حالا شش موضوعی که شما شاید از آن اطلاع نداشته باشید را هم خواهیم گفت:

1- جی پی اس اختصاصی وجود ندارد

جی پی اس از طریق سیستم های رادیویی مختلف تعیین می شود و کشورهای روسیه ، اتحادیه اروپا و چین هر کدام سیستم های رادیویی خود را دارا هستند. این سیستم های رادیویی برای خیلی از مقاصد نظامی استفاده می شود و به همین منظور خیلی از کشورها در زمان جنگ نمی توانند به جی پی اس و سیستم رادیویی یکدیگر اعتماد کنند.

2- دولت آمریکا دارنده و اپراتور جی پی اس است

همانند خیلی از تکنولوژی های دیگر جی پی اس هم در زمان جنگ سرد شکل گرفته است. بازدارندگی هسته ای اسم بازی بود و معنی آن این بود که میزان سلاح های هسته ای هر کشور چه میزان است.1- جی پی اس اختصاصی وجود ندارد

3- حدودا 32 ماهواره جی پی اس در مدار زمین قرار دارد

برای اینکه بتوانید جی پی اس جهانی را بدست آورید، به حداقل 24 ماهواره در این زمینه نیاز دارید. اولین ماهواره در اسل 1989 و بیست و چهارمین ماهواره هم در سال 1994 به مدار زمین منتقل شد. ماهواره های جی پی اس حدودا 10 سال طور عمر مفید دارد و در ای بین هم باید هر ساله سرویس دهی آنها صورت بگیرد. به همین خاطر هم اکنون 32 ماهواره در مدار زمین قرار دارد. این ماهواره های اضافی می توانند جای ماهواره های قدیمی را به راحتی پر کنند.

4- جی پی اس فقط برای مشخص کردن یک موقعیت مکانی کاربرد ندارد

میزان دقت جی پی اس حدود 10 میلیاردم در ثانیه است ، پس جی پی اس می تواند به راحتی موقعیت مکانی لحظه ای شما را مشخص کند. در خیلی سیستم ها مانند سیستم های بانکی ، حقوقی و شبکه های برقی از سیستم جی پی اس استفاده می شود.

جی پی اس و اینترنت

برای پیدا کردن موقعیت مکانی در خیلی از برنامه ها استفاده می شود و همین موضوع باعث می شود که اهمیت و ارزشمندی این سیستم بیش از پیش احساس شود.

نظر شما در مورد جی پی اس و فعالیت های آن در زندگی روزمره ما چیست؟

منتظر نظرات شما دوستان در بخش کامنت ها هستیم.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها