حالت تاریک در آیفون OLED، عمر باتری را 30 درصد زیادتر می‌کند

0
261
حالت تاریک در آیفون OLED، عمر باتری را 30 درصد زیادتر می‌کند.

آیفون با سیستم‌عامل iOS 13، دارای حالت تاریک یا همان Dark Mode است که می‌تواند تم زیبایی به محیط کاربری آن ببخشد. اما جدا از زیبایی، این ویژگی به سلامت باتری شما کمک خواهد کرد؛ درواقع علاوه بر این‌که باتری شما سالم‌تر بوده و دیرتر خراب می‌شود؛ طول عمر بیشتری داشته و مدت‌زمان زیادتری شارژ را نگه می‌دارد.

حالت تاریک در آیفون OLED

اپل در سیستم‌عامل iOS 13 و در آیپد، آیفون و آیپاد های لمسی خود حالت تاریک یا همان Dark Mode معرفی کرده است؛ این قابلیت به کاربر این امکان را می‌دهد که رنگ سیستم‌عامل و همچنین برنامه‌های اصلی و شخص ثالث پشتیبان شده را به‌صورت دارک یا همان تاریک مشاهده کنید. در این حالت عمر باتری تا میزان 30 درصد افزایش می‌یابد و این مسئله می‌تواند در موارد خاص و زمانی که به شارژر دسترسی ندارید؛ بسیار کاربردی باشد.

حالت تاریک در آیفون OLED

آزمایش باتری آیفون در حالت Dark Mode

تست جدید عمر باتری خودکار نشان می‌دهد که حالت تاریک یا همان Dark Mode در iOS 13، نسبت به حالت روشنایی، عمر باتری را تا 30 درصد بیشتر خواهد کرد. این ویژگی در آیفون‌ها با صفحه‌نمایش OLED تست شده است. در این آزمایش از برنامه‌های که از حالت تاریک iOS 13 پشتیبانی می‌کنند و همچنین برنامه‌های گوگل که حالت دارک ندارند؛ اما دارای تم خاکستری هستند؛ استفاده شده است.

تست خودکار توسط کانال YouTubeB PhoneBuff و با استفاده از روبات‌ها انجام می‌شود. در این تست از دو آیفون XS Max استفاده شده است که هر دو آن با میزان روشنایی که 200 نیوتن بود کالیبره شدند. روبات‌ها بر روی این گوشی‌های آیفون، مجموعه‌ای از کارهای از پیش تعریف شده؛ شامل تایپ کردن پیام، پیمایش در توییتر، استفاده از YouTube و Google Maps را اجرا کردند. روند انجام این دستورالعمل‌ها تا دو ساعت به طول انجامید و در نهایت میزان باتری آن اندازه‌گیری شد.

نتایج حاصل را می‌توانید به‌صورت نمودار مشاهده کنید؛ این نمودار نشان می‌دهد که در زمان مشخص درصورتی‌که از حالت تاریک آیفون استفاده کنید؛ عمر باتری‌تان تا سی درصد ارتقا می‌یابد.

عکس نمودار لینک

آزمایش باتری آیفون در حالت Dark Mode

صفحه‌نمایش OLED

صفحه‌نمایش OLED به معنای دیود‌های ساتع‌ کننده نور ارگانیک است؛ که در آن هر پیکسل منبع نور و رنگ خودش را داشته و نیازی به منبع نور جداگانه نخواهد داشت. در این صفحه‌نمایش پیکسل‌های قرمز، آبی و سبز جای گرفته شده است و پیکسل مشکی هیچ نوری از خود منتشر نمی‌کنند. به همین دلیل این پانل‌ها رنگ مشکی واقعی تولید کرده و در زمان استفاده از پیکسل مشکی مصرف انرژی کمتری دارند.

بنابراین هنگامی‌که از تم سیاه در صفحه‌نمایش OLED استفاده می‌کنید؛ به این معنا است که پیکسل‌ها در حد مطلوب خاموش هستند و این امر باعث می‌شود راندمان باتری بیشتر شود. به همین دلیل تفاوت مصرف باتری بین حالت تاریک و حالت روشن بسیار زیاد است. بنابراین حتی اگر از برنامه‌های گوگل که از تم سیاه استفاده نمی‌کنند و دارای حالت خاکستری هستند؛ بهره ببرید در نهایت نسبت به حالت روشن مصرف باتری کمتری خواهید داشت.

حالت تاریک آیفون علاوه بر کاهش مصرف باتری؛ برای کار کردن کاربر در محیط‌های کم‌نور نیز بسیار مناسب است و به چشم آن آسیب وارد نمی‌کند. کاربرانی که آیفون 8 و یا پایین دارند؛ همچنین کاربرانی که از آیفون XR (صفحه نمایش LCD ) و آیفون 11(صفحه نمایش LCD ) استفاده می‌کنند؛ به دلیل اینکه از این قابلیت پشتیبانی نکرده و یا صفحه‌نمایش آن‌ها از نوع OLED نیست، حالت تاریک بر روی عمر باتری آن‌ها تأثیر آن‌چنانی نخواهد گذاشت.

صفحه‌نمایش OLED

چگونه می‌توان حالت تاریک (Dark Mode) را فعال کرد؟

شما بامطالعه  این مقاله می‌توانید با چند روش ساده حالت تاریک در ios را فعال کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها