اخبار

حذف مجدد اپلیکیشن چت ToTok امارات متحده از گوگل پلی استور

گوگل اپلیکیشن ادعا شده در زمینه‌ی جاسوسی با نام ToTok را برای بار دیگر از فروشگاه گوگل پلی حذف می‌کند؛ این برنامه در ماه ژانویه به فروشگاه باز گردانده شده بود؛ اما دوباره از دسترس خارج شد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، گوگل اپلیکیشن چت ToTok  را که ادعا می‌شود یک ابزار جاسوسی برای امارات متحده عربی است، برای بار دوم از فروشگاه گوگل پلی حذف کرده است.

این برنامه قبلاً از فروشگاه App اپل و فروشگاه Google Play در ماه دسامبر، اندکی قبل از انتشار گزارشی از نیویورک تایمز حذف شده بود. گوگل بی سر و صدا برنامه را در ماه ژانویه به فروشگاه گوگل پلی باز گرداند اما به نظر می‌رسد این برنامه بار دیگر از فروشگاه گوگل پلی حذف شده و دیگر در دسترس نیست.

9to5Google به اخبار منتشره از ToTok در اوایل امروز اشاره كرد. گوگل به حذف مجدد برنامه از گوگل پلی استور اشاره کرد اما دلیل حذف آن را تا کنون افشا نکرده است. به گزارش تایمز، این نخستین بار است که گوگل به دلیل نقض خط مشی‌های نامشخص، یک اپلیکیشن مانند ToTok را حذف کرده است.

ToTok یک اپلیکیشن پیام رسانی است که نوید پیام‌ها و تماس‌های “سریع، رایگان و ایمن” را داده و توسط میلیون‌ها نفر در امارات متحده عربی و دیگر کشورهای خاورمیانه دنلود شده و استفاده می‌شود. اندکی قبل از حذف آن از Play Store و App Store در ماه دسامبر، این برنامه یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های اجتماعی در ایالات متحده بود که رکورد دانلود را در این کشور شکسته بود. اما تحقیقات NYT نشان داد كه این برنامه به دولت امارات اجازه می‌دهد تا از کاربران جاسوسی كند.

ToTok در بیانیه‌ای که در ماه دسامبر منتشر شد، “شایعات جاسوسی” را تکذیب کرد، گفت: “ما فقط به حریم خصوصی احترام می‌گذاریم و امنیت را تضمین می‌کنیم، کاربران ما همچنین در به اشتراک گذاری کامل اطلاعات کنترل کاملی دارند.”

 

مطالب اخیر

ورشکستگی کامل خودروساز آمریکایی فیسکر

فیسکر آتوموتیو، خودروساز آمریکایی که در سال ۲۰۰۷ توسط طراح هلندی راه اندازی شد، اعلام…

6 روز پیش

سامسونگ در اروپا آیفون ۱۵ را از رده خارج کرد

سامسونگ توانست در بازار اروپا برتر از آیفون ۱۵ ظاهر شده و این مدل گوشی…

1 هفته پیش

کوپه شاسی بلند شیائومی

تصاویر جاسوسی شده از کوپه شاسی بلند شیائومی منتشر شد. به گزارش کالاسودا، خودرو برقی…

1 هفته پیش

رونمایی از قوی‌ترین و سریع‌ترین آئودی تاریخ

آئودی از از قوی‌ترین و سریع‌ترین خودروی تاریخ خود با ۹۱۲ اسب بخار رونمایی کرد.…

2 هفته پیش

تولید ۱.۲۷ میلیون خودرو برقی توسط خودروسازان آلمانی

خودروسازان آلمانی در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱.۲۷ میلیون خودرو برقی تولید کرده و از…

3 هفته پیش

خلاصه افتتاحیه WWDC 2024 در ۱۰ دقیقه

به گزارش کالاسودا، در این ویدئو خلاصه ۱۰ دقیقه‌ای از رونمایی‌های نرم افزاری اپل در…

3 هفته پیش