حرکت  اسکنرها در عرشه کشتی های سلطنتی هلند

0
508
حرکت  اسکنرها در عرشه کشتی های سلطنتی هلند|کالاسودا

حرکت  اسکنرها در عرشه کشتی های سلطنتی هلند|کالاسوداکالاسودا_نیروی سلطنتی دریایی هلند تصمیم گرفته برای سازماندهی امور کشتیرانی خود، از اسکنرهای سه بعدی استفاده کند.  این اسکنرها که موسوم به Artec 3D 3D Scan  هستند، کل نیروی دریایی را تحت پوشش قرار می دهند.

نگاهی به آمار و ارقام ارائه شده در خصوص این پروژه نشان می دهد؛ این پروژه یک سیستم عظیم را پشتیبانی خواهد کرد و بنابراین پیشبینی می شود پروسه ای طولانی مدت را پشتیبانی کند.

 اما هنگامی که این فرایند تکمیل شود، ساخت و ساز قطعات تعمیر و نگهداری کشتی به سرعت قابل توجهی  رشد خواهد داشت . به این اسکن نه تنها به عنوان یک مرجع عمل می کند، بلکه اجازه می دهد  نیروی دریایی به تولید قطعات جایگزین و کاربردی دیگری برای زیردریایی ها نیز بپردازند و حتی سفارشات غیردولتی را پوشش دهند.

این سازمان از دو نوع اسکنر Artec دستی استفاده می کند؛ Artec Eva و Spider 3D اسکنرهایی هستند که با طراحی نور در یک الگوی شبکه بر روی یک شی کار می کنند.

بن جانسن مدیر این پروژه می گوید؛ “فرآیندهای قدیمی تر بسیار دشوار بودند و برای اندازه گیری و استفاده ازابزارها باید از برنامه CAD  استفاده می شد .

در حال حاضر، حتی زمانی که هیچ داده ۳D یا نقاشی از یک قسمت  خاص آسیب دیده ووجود ندارد، ما قادر به استفاده از یک اسکنر Artec 3D برای ایجاد یک  تصویر از شی، هستیم .

 Artec 3D این پروژه را به عنوان یک اثبات مفهومی جدی برای کاربرد برنامه های کامپیوتری و فناوری در سیستم های نظامی می بیند .

.با توجه به این که این تکنولوژی هنوز محدود است و چندان توسعه نایافته، هنوز مشخص نیست که چه مدت طول خواهد کشید تا کل ناوگان هلند توسط این اسکنر هوشمند مورد بررسی قرار گیرد .

با این وجود، در اوایل سال جاری، بوئینگ اعلام کرد که در ساخت هواپیمای جت مسافربری ۷۸۷ Dreamliner از قطعات تیتانیوم چاپ شده ۳Dاستفاده خواهد کرد.

 تقریبا در همان زمان، شرکتی به نام Desktop Metal یک چاپگر فلزی ۳Dرا برای قیمت ۴۹،۹۰۰ دلار عرضه کرد. اکنون باید دید نیروی دریایی هلند چه آینده ای خواهد داشت

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها