حرکت بانک های دولتی به سمت بانکداری دیجیتال

0
367

سند بانکداری دیجیتال در ایران در اختیار بانک های دولتی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، بانکداری دیجیتال در ایران هم مانند سراسر جهان در آینده ای نزدیک جان می گیرد.

در همین رابطه، در ایران بیش از ۱۵۰ سند از معماری دیجیتالی شدن صنعت بانکداری و پرداخت آماده شده که مورد توجه وزارت امور اقتصادی و دارایی است. همچنین سند بانکداری دیجیتال برای بانک‌های دولتی ارائه شده است.

در این اسناد به روش های مختلف دیجیتالی شدن صنعت بانک و پرداخت اشاره شده و در آن گفته شده که ارتقاء شعب، استفاده از هوش مصنوعی در بانکداری، فراهم سازی امنی چنل، ایجاد بستر بیگ دیتا، بستر شبکه ابری، دستیارهای صوتی و ارائه خدمات بانکی از طریق شبکه‌های اجتماعی از نمونه‌های موفق برای طی شدن روند دیجیتالی شدن است.

این در حالی است که در این مسیر، اینترنت اشیاء از موضوعات مهمی است که در آینده نزدیک در صنعت بانکداری نقش مهمی خواهد داشت.

علاوه بر این، آمارهای جهانی نشان می‌دهد که بانک‌ها تمامی خدمات را در حال تحویل به فین‌تک‌ها هستند و صنعت بانکی و سرویس‌های مالی سومین صنعتی است که تحول دیجیتال در آن نقش آفرینی دارد.

البته در مسیر دیجیتالی شدن موانعی همچون سرمایه گذاری بر دانش و استعدادهای دیجیتالی، اختصاص بودجه ناکافی به اقدامات تحول دیجیتال و نگرش و چشم انداز وجود دارد که با رهبری و نقش مدیران ارشد، فرهنگ دیجیتالی شدن، مطالعه و رصد تحولات رفتار مشتری قابل حل خواهد بود.

در ایران در حال حاضر این سند چشم انداز تهیه شده و طرح قابل اجرایی هنوز در هیچ بخشی ارائه نشده است. پس از ارائه این طرح است که نهادهای مختلف امکان تصمیم گیری و حرکت در این مسیر را پیدا خواهند کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها