فناوری تشخیص چهره بهتر است یا اثرانگشت زیر صفحه نمایش؟

0
800
حسگر تشخیص چهره بهتر است یا اثرانگشت داخل صفحه نمایش؟

افراد در گوشی های هوشمند چند انتخاب برای حفظ حریم خصوصی و داده های خود دارند که می توانند به عنوان یک روش سریع برای باز کردن قفل گوشی خود انتخابش کنند.

امنیت در گوشی

به گزارش کالاسودا و به نقل از جی اس ام آرنا سازنده های گوشی دو نوع انتخاب در این خصوص پیش روی کاربران گذاشته اند: حسگر اثر انگشت و حسگر تشخیص چهره. افرادی که فکر می کنند حسگر اثر انگشت امن است از این ویژگی روی گوشی خود استفاده می کنند، اما برخی افراد دیگر امنیت سیستم تشخیص چهره را بیشتر می دانند.

امروز در مورد میزان محبوبیت هر کدام از این موارد از شما خواهیم پرسید. حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش های خازنی قدیم بسیاری از گوشی ها وجود دارد. اما طرفداران حسگر تشخیص چهره به شما خواهند گفت که برای رسیدن به یک سطح قابل قبول از امنیت به سخت افزار اسکن سه بعدی احتیاج دارید.

امنیت در گوشی

بهبود سرعت حسگر اثر انگشت

حسگرهای اثر انگشت ابتدا از فضای پشت صفحه نمایش استفاده می کردند تا فضای جلوی گوشی را نگیرند. اما حسگرهای اثرانگشت  در حال پیشرفت های بیشتری هستند و قرار داشت به صورت داخلی، در خود صفحه نمایش قرار بگیرند. سامسونگ در گلکسی S10 و Note10 روی دقت و سرعت حسگرهای اولتراسونیک خود کار کرد تا سازندگان حسگرهای نوری که با کندی و مشکل مواجه اند را یک قدم تحریک به پیشرفت این حسگر کند.

سیستم های تشخیص چهره

سیستم های تشخیص چهره اما سریع تر از حسگرهای اثر انگشت عمل می کنند. اگر همه چیز خوب پیش رود دقت و میزان اعتماد این حسگر زیاد است. اما در این مورد نیز استثنائاتی نیز وجود دارد، برای مثال باگ هایی در این حسگر در پیکسل 4 دیده شود که حتی هنگامی که فرد خواب بود نیز قفل گوشی را می شد باز کرد. همچنین مشکلاتی در رابطه با شباهت خواهر و برادران و کودکان شبیه هم وجود داشت که به دلیل شباهت در ساختار صورت قادر به باز کردن قفل گوشی بودند.

با این تفاسیر شما استفاده از کدام یک را در گوشی امن دارید می دانید یا ترجیح می دهید استفاده کنید؟

سیستم های تشخیص چهره

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها