حضور جاسوس چینی در لیست حقوق و دستمزد توئیتر

0
59

پیتر زاتکوف رئیس سابق امنیت توئیتر مدعی است که کنترل‌های امنیتی این کمپانی آنقدر ضعیف است که حداقل یک جاسوس چینی را به استخدام خود درآورده است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از  انگجت، طی جلسه استماع با کمیته قضایی سنا، رئیس سابق امنیت توئیتر، پیتر زاتکو، ادعایی جدیدی دارد که ثابت می‌کند اقدامات امنیتی ضعیف این شرکت به امنیت ملی ایالات متحده آسیب می‌رساند.

از جمله اتهامات جدید این بود که این شرکت یک عامل چینی را که برای وزارت امنیت کشور (MSS) کار می‌کرد، در لیست حقوق و دستمزد خود قرار داده است.

در طی این بیانیه، سناتور چاک گراسلی اظهار داشت که اف بی آی حداقل یکی از ماموران چینی در شرکت توییتر را شناسایی کرده است.

در نسخه عمومی شکایت، زاتکو اظهار داشت که توئیتر حداقل یک مامور چینی را که برای وزارت امنیت دولتی کشور (MSS) کار می‌کرد، استخدام کرده است،

اما در نسخه‌ای از شکایت منتشر شده، بخش‌هایی از آن اصلاح شد و مشخص نشده است که FBI به کدام کشور اشاره دارد.

زاتکو در شهادت خود تأیید کرد که شرکت در مورد حضور جاسوس چینی هشدار داده است.

زاتکو گفت: این موضوع شاید یک هفته قبل از اینکه اخراج شوم به من اطلاع داده شد.

زاتکو همچنین در مورد حضور عوامل خارجی از کشورهای دیگر، از جمله هند، ابراز نگرانی کرد.

زاتکو ادعا کرد که خطر ناشی از جاسوس های خارجی به دلیل عوامل متعددی حتی بیشتر است.

حجم وسیعی از داده‌هایی که پلتفرم جمع‌آوری می‌کند و عدم بینش آن نسبت به آن داده‌ها، و همچنین دسترسی گسترده بدون محدودیت مهندسان توییتر به آن‌ها این خطرات را بیشتر می کند.

این اتهامات با توجه به نقش پررنگ توئیتر در ارتباطات ایالات متحده و جهان باعث نگرانی جدی می‌شود. بنابراین از آگراوال خواسته شده تا 26 سپتامبر پاسخ دهد.

این نامه مطمئناً فشار روی توییتر را بیشتر می‌کند، زیرا در بحبوحه جدال حقوقی با ایلان ماسک است که تلاش می‌کند از معامله 44 میلیارد دلاری خود برای خرید شرکت خارج شود.

هفته گذشته یک قاضی گفت که ماسک می‌تواند شکایت زاتکو را به پرونده حقوقی خود اضافه کند.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها