حمایت از برنامه نویسی ایرانی

0
583

ایرانی سازی برنامه نویسی توسط یک شرکت دانش بنیان صورت گرفته و دولت هم از این طرح حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، برنامه نویسی به عنوان یک حوزه تخصصی نیازمند ترویج دانش است و از این رو دولت با برگزاری دوره های آموزشی  در این رابطه حمایت می کند.

در همین خصوص اعلام شده که یک شرکت دانش بنیان بوت‌کمپی در حوزه برنامه‌نویسی برگزار می کند و پیش بینی شده که ۲۰ درصد این بود کمپ در مناطق محروم رایگان باشد و دولت از آن حمایت می کند.

اما از سویی دیگر یک شرکت دانش بنیان ایرانی دست به ایرانی سازی برنامه نویسی زده است و برای اولین بار در کشور، زبان برنامه‌نویسی ایرانی توسط یک این شرکت دانش‌بنیان پس از ۱۰ سال تلاش نوشته شد.

در حال حاضر در تمام مراکز آموزش عالی و وزارت آموزش و پرورش زبان های شرکتهای عموماً آمریکایی مانند P.H.P  و ESP.NET تدریس می شود. برای یادگیری زبان برنامه نویسی ایرانی تدوین شده که به یک دهم زمان مورد نیاز برای یادگیری نسبت به زبان های خارجی نیاز است. در ۵ سال گذشته این برنامه بررسی و اشکال زدایی شده و هم اکنون نسخه جدید این برنامه برای بیش از ۱۱۰۰ وب سایت ارایه خدمت می کند.

موفقیت وب سایتهای طراحی شده با این زبان در تستهای مختلف قابل ملاحظه در موتورهای جستجوگر (سئو) حکایت از استانداردهای بالای این محصول دارد.  آموزش این زبان کاملاً رایگان است و آموزش در سطح ابتدایی آن تنها نیاز به دانستن html , css  برای علاقه مندان دارد.  قیمت این محصول با امکاناتی بسیار کاملتر مشابه محصولات (کدباز) یا (غیررسمی) است.

گفتنی است، زبان برنامه نویسی در ایران عموماً بر اساس منابع غیر مجاز کپی شده آموزش داده می شود. سالها است که متخصصین در این حوزه بر لزوم تدوین یک زبان برنامه نویسی ایرانی تاکید دارند و اکثر کشورها در جهان تنها مصرف کننده تولیدات چند کشور محدود غربی هستند و بیش از این تنها کشورهای نظیر چین و هند نسبت به تدوین زبان برنامه نویسی بومی اقدام کرده اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها