حمله اسپم ها به کاربران جی میل

0
271

کالاسودا_حجم انبوهی از اسپم هنا به کاربران جی میل حمله کرده اند. اسپم هایی که به نظر می رسد دل خوشی از کاربران جی میل ندارند.

اما سر و کله این اسپم ها از کجا پیدا شده است؟ نگاهی به حمله راین اسپم ها نشان می دهد منشاء اصلی اسپم ها در جی میل را بتوان وجود یک  نقص فنی در خدمات پست الکترونیک جیمیل دانست.

نقصی که باعث شده  تعداد زیادی از کاربران با این اسپم ها رو به رو شوند. شرکت مخابراتی کانادایی Telus که بسیاری از این هرزنامه ها به نام این شرکت ارسال شده  در این خصوص  می گوید پیام های مزاحم از طریق سرورهای این شرکت ارسال نشده و این شرکت در تلاش برای شناسایی عامل اصلی ارسال این هرزنامه ها است.

اما در این میان یک نکته جالب نیز دیده می شود و آن هم این است که اکثر این اسپم ها از طرف خود کاربر برای خودش ارسال شده است.

 به نظر می رسد تعداد کاربرانی که با این مشکل مواجه شده اند کم نیست و آنان با حضور در شبکه های اجتماعی در خصوص این مشکلات صحبت کرده اند.

به نظر می رسد محتوای اغلب این اسپم ها تبلیغات تجاری و برنامه های بی محتوا و بدون کاربرد است. کاربران معترض می گویند حتی در صورت فعال کردن قابلیت های امنیتی خاص جیمیل مانند تایید هویت دومرحله ای نیز این ایمیل های تبلیغاتی را دریافت کرده اند. تبلیغات موجود در این ایمیل ها بسیار متنوع بوده است.

اما با وجود آن که کاربران معتقدند شمار دریافت کنندگان هرزنامه ها بالاست، سخنگوی گوگل در واکنش به اعتراضات کاربران گفته است: این پیام های مزاحم تبلیغاتی تنها برای تعداد کمی از کاربران جیمیل ارسال شده و این شرکت در حال انجام اقداماتی به منظور حفاظت از کاربران در برابر این مشکل است.

به نظر شما مدیر گوگل درست می گوید یا کاربران ؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید