حمله ترامپ به اپل به دلیل بازنکردن قفل آیفون مجرمین

0
884

“ما به طور دائم به اپل برای انجام یک تجارت خوب کمک کرده و بسیاری دیگر از مشکلاتشان را حل کرده‌ایم.”

به گزارش کالاسودا و به نقل از verge، این جمله بخشی از جدیدترین توئیت ترامپ علیه اپل است که به دنبال درخواست دادستان کل آمریکا از اپل برای بازکردن قفل گوشی ضارب پنساکولا {پایکاه هوایی دریایی در فلوریدا} و رد آن توسط اپل منتشر می‌شود.

دادستان آمریکا و اف بی آی از اپل خواسته‌اند تا به آیفون مورد استفاده توسط ضارب {عربستانی} و یک آیفون دیگر دسترسی پیدا کنند اما اپل موافقت نکرده است.

رئیس جمهور آمریکا در توئیت خود نوشت:” ما همیشه به اپل در تجارت{منظورش کاهش تعرفه واردات از چین روی محصولات اپل} کمک کرده و در بسیاری دیگر از موارد کمک کرده‌ایم و با این وجود آنها از بازکردن قفل گوشی مورد استفاده قاتلان، قاچاق فروشان مواد مخدر و سایر جانیان خشن خودداری می‌کند.آنها باید در پاسخ به این بحران اقدام عاجل به عمل آورده و اکنون به کشور بزرگ ما آمریکا کمک کنند. دوباره آمریکا را با عظمت سازید!

اما آیا اپل کمک نکرده است؟

اپل دیروز اعلام کرد به ماموران اف بی آی بلادرنگ کمک کرده و اطلاعات ذخیره شده گوشی ضارب روی آی کلود و روی آی دی وی را که چند گیگ دیتا بوده است، در اختیار آنها قرار داده و به هرگونه درخواست مقامات قضایی در عرض چند ساعت جواب داده است.

اپل در بیانیه خود یادآور شد که بعد از کمک به اف بی آی آنها 8 روز قبل یعنی 6 ژانویه با ما تماس گرفته ودر خواست کمک اضافی کردند و این یک ماه بعد از حادثه{تیراندازی در کمپ نظامی در پنساکولای فلوریدا که نظامی عربستانی به ضرب گلوله کشته شد} بود.

معلوم نیست درخواست اضافی اف بی آی چه بوده و مربوط به بازکردن قفل سایر گوشی‌ها بوده است یا نه؟

اما اپل درباره بازکردن قفل گوشی ضارب کالیفرنیایی در سال 2016 امتناع ورزیر که موج عصبانیت اف بی آی شد.

حالا اپل از یک سو درگیر حفظ حریم خصوصی، دادن دیتای کاربران به شرکای تبلیغاتی و … است و اگر در برابر دولت هم کوتاه بیاید، ضربه بزرگی از سوی کاربران خواهد خورد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها