حمله سایبری به وزرات بهداشت آمریکا

0
138

هکرهای سایبری در شرایطی که کروناویروس تاخت و تاز می‌کند؛ به وزارت بهداشت ایالات متحده حمله کردند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از techtimes، به تازگی وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده (HHS) که به عنوان مرجع اساسی در مورد شیوع کرونا ویروس در حال فعالیت است با یک حمله سایبری رو به رو شد.

دبیر HHS با نام الکس آذر با بیان اینکه هیچ نقض داده‌ای رخ نداده؛ این حمله سایبری را اعلام کرد. سخنگوی شورای امنیت ملی با تأیید سخنان جان اوللیوت با اطمینان خاطر نشان کرد كه همه چیز در شبکه HHS در این زمان به طور عادی عمل می‌کند.

مقامات فعلی هنوز در حال تحقیق هستند که آیا خسارتی رخ داده و اگر وجود داشته باشد، تا چه حد می‌تواند شدید باشد.

وزارت بهداشت، درمان و خدمات انسانی ایالات متحده این حمله را “حادثه سایبری” دانست که در مورد خسارات وارد شده به دلیل این حمله، اطلاعات زیادی در دست نیست.

به گفته سخنگوی این اداره، کیتلین اوکلی، “افزایش قابل توجهی در فعالیت‌های زیرساختی HHS وجود داشته است” اما وی با اطمینان اعلام کرد که HHS هنوز در حال فعایت بوده و “کاملاً عملیاتی” است.

اوللیوت و اوکلی جزئیات بیشتری در مورد ماهیت این حمله ارائه ندادند و در حال حاضر هیچ منبع موثقی برای توضیح بیشتر آسیب‌های این حمله ارائه نشده است.

به گزارش بلومبرگ نیوز، منابع ناشناس اذعان داشته‌اند كه این حمله‌های هکری برای کاهش سرعت و فعالیت این نهاد و در چند مرحله انجام شده است. این مشکل به خصوص در زمانی که کروناویروس در حال گسترش است و خطر جدی به حساب می‌آید؛ کاملاً نگران کننده است و ممکن است سرعت فعالیت این نهاد را در تحت تأثیر قرار دهد.

وب سایت این نهاد هیچ گونه خسارتی را متحمل نشده است و با وجود این حمله سایبری هنوز عملکردی دارد.

بلومبرگ این موضوع را با بیانیه شورای امنیت ملی مرتبط می‌داند. بلومبرگ قصد دارد این واقعه را با بیانیه منتشر شده از شورای امنیت ملی که درست قبل از نیمه شب ارائه شد، گره بزند. این نهاد اعلام کرد پیام‌های ناشی از قرنظینه جعلی بوده و از سوی این نهاد ارائه نشده است.

به گفته سناتور بن ساس از نبراسكا، آمریکایی‌ها باید انتظار حملات سایبری بیشتری را داشته باشند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها