حمله شدید هکرها به فرودگاه های بین المللی

0
441
Payments System Hacking. Online Credit Cards Payment Security Concept. Hacker in Black Gloves Hacking the System.

کالاسودا_اطلاعات فرودگاه های چندین فرودگاه بین المللی توسط هکرها به یغما رفته است. اما خبر وقتی جذاب تر می شود که بدانیم برخی از اطلاعات اساسی و حیاتی نهادهای دولتی و فرودگاه‌های بین‌المللی را در محیط دارک وب به فروش رسانده‌اند.

جالب است بدانید گزارش های بسیاری درباره فروش اطلاعات و داده های حیاتی سازمان های مهم از جمله نهادهای دولتی، امنیتی و همچنین فرودگاههای بین المللی از سوی متخصصان و مهندسین شبکه فعال در شرکت مک آفی که در زمینه امنیت سایبری فعالیت های گسترده ای دارد.

اکنون روابط عمومی این شرکت اعلام کرده است که خیل عظیمی از مجرمان سایبری و هکرها داده های مهم و اساسی نهادهای مهم از جمله فرودگاههای بین المللی را در محیط دارک وب ( dark web) به فروش رسانیده اند که این امر به طور قطع تهدید جدی برای سلامت و امنیت این سازمان های مهم به شمار خواهد آمد.

نکات کلیدی این هک چیست؟

در این میان یکی از مهم ترین نکات این است که بدانیم؛ مجرمان سایبری که خواهان دسترسی به این اطلاعات بودند، می توانستند تنها با پرداخت ۱۰ دلار به آنها دست یابند. بدین ترتیب ، مجرمان سایبری و هکرها قادر خواهند بود به سیستم های امنیتی فرودگاههای موردنظر، اطلاعات اتوماسیون، نظارت و حمل و نقل های آن اشراف یافته و کنترل امور مختلفی را در اختیار بگیرند.

اخیراً کارشناسانی که در حوزه امنیت و حفاظت از اطلاعات رایانه‌ای فعالیت می کنند، بر این باورند که فروش اطلاعات نهادهای مهم می تواند آسیب و خسارات جبران ناپذیری را به آنها وارد کرده و سلامت شهروندان و امنیت ملی کشورهای مختلف را به مخاطره بیاندازد.

تیم بررسی فرودگاه چه مواردی یافتند؟

نکته مهم تر این که بدانیم پژوهش های مذکور از زمانی آغاز شد که تیم تحقیقات پیشرفته شرکت مک آفی (McAfee) مشغول بررسی دقیق بازارهای دارک وب یا شبکه تاریک شدند و به نتایج عجیب و جالبی دست پیدا کردند.

جالب اینجاست که مجرمان سایبری که خواهان دسترسی به این اطلاعات بودند، می توانستند تنها با پرداخت ۱۰ دلار به آنها دست یابند. بدین ترتیب، مجرمان سایبری و هکرها قادر خواهند بود به سیستم های امنیتی فرودگاههای موردنظر، اطلاعات اتوماسیون، نظارت و حمل و نقل های آن اشراف یافته و کنترل امور مختلفی را در اختیار بگیرند.

درواقع این فروشگاههای مجازی و غیرقانونی در محیط دارک وب اقدام به فروش پروتکل های از راه دور برای دسترسی به رایانه های موجود در فرودگاه می کند که به گفته آنها می توانند اقدامات خرابکارانه ای همچون فعال ‌سازی آژیر خطر برای تیم‌های امنیتی ارسال پیام های مزاحم (Spam)، ویروس و بدافزار، سرقت اطلاعات و دسترسی‌های امنیتی، استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده و گرفتن باج از فرودگاههای بین المللی را نیز انجام دهند.

نکته جالب تر این است که پیشتر باج افزاری تحت عنوان سم سم (SAMSAM) از طریق حفره های امنیتی و آسیب پذیری های موجود در رایانه های دسکتاپ به داده های ذخیره شده در آنها دسترسی پیدا کرده بود.

نظر شما چیست؟ آیا واقعا هواپیماها و سیستم های فرودگاهی در خطر هستند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید