حمله ویروس گراب به کاربران تلگرام

0
504

کالاسودا_ویروس گراب به کاربران تلگرام حمله کرد. ویروسی که به نظر می رسد از سوی هکرهای روسی وارد عمل شده است.ویروس گراب را می توان یکی از مخرب ترین ویروس های جدید دانست.

گروهی از پژوهشگران امنیتی موفق شده اند نوعی بدافزار تلگرامی را موسوم به گراب شناسایی کنند. این بدافزار می تواند روی نسخه دسکتاپ تلگرام نفوذ کند.

درواقع کد تلگراب برای اولین بار در تاریخ ۴ آوریل کشف شد که هدفش جمع‌آوری کَش و دیتای ذخیره‌شده روی رایانه و نسخه دسکتاپ تلگرام است.

اما این ویروس خطرناک تنها شامل یک نسخه نیست، بلکه شامل نسخه دوم و خطرناک تر نیز می شود. این نسخه روز ۱۰ آوریل کشف شد که به‌مراتب پیشرفته‌تر از نسخه اولیه بوده و متن، کوکی‌ها(از روی کروم)، پسورد لاگین کردن به تلگرام را از روی رایانه به سرقت می‌برد. این یعنی یک خطر بزرگ در کمین کاربران است. خطری که می تواند برای آن ها مشکلاتی گسترده ایجاد کند.

بر اساس گفته های کارشناسان امنیتی عدم ایمنی در نسخه دسکتاپ باعث شده است تا هکرهایی (Racoon Hacker یا Енот) که احتمال می‌رود از جانب دولت روسیه فعال هستند، تلگراب را نوشته و راهی فضای مجازی کرده باشند.

اما نکته نگران کننده در مورد این حملات این است که کاربر تلگرام متوجه نمی‌شود که رمز کاربری اش، لو رفته است و حمله‌کننده به‌راحتی می‌تواند از آن سوءاستفاده کند.

به نظر شما این موضوع می تواند نگران کننده باشد؟ شما به عنوان یک کاربر تلگرامی تا چه حد نسبت به این ماجرا احساس خطر می کنید؟ اساسا با این همه حاشیه، آیا باز هم استفاده کردن از تلگرام عادی و منطقی است؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید