خاموشی ماینرها در ساعات اوج مصرف برق

0
265
خاموشی ماینرها در ساعات اوج مصرف برق

از این پس ماینرها در ساعات اوج مصرف برق خاموش خواهند شد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، پس از آن که دولت به بهانه سومصرف برق دولتی دست به قطع برق استخراج کنندگان ارز دیجیتالی زد، حالا قرار شده در ساعات اوج مصرف برق دستگاه های ماینر خاموش شود.

بنابراین گزارش، انجمن بلاکچین اعلام کرد که استخراج کنندگان رمز ارزها برای عبور از پیک مصرف برق در روزهای گرم تابستان، ماینرها را خاموش کردند .

این انجمن اعلام کرده که فعالان صنعت استخراج ارزهای دیجیتال با هدف کمک به عبور آسان از روزهای گرم سال و پیک مصرف برق اقدام به خاموش کردن ماینرهای خود (دستگاه های استخراج ارز دیجیتال) کرده‌اند.

طبق تصمیم فعالان صنعت ماینینگ، با هدف جلوگیری از وارد آمدن کمترین فشار به هموطنان گرامی در فصل تابستان و در جهت همراهی با دولت و وزارت نیرو اعلام شده که در ساعات اوج مصرف (از ساعت ۱۰ تا ۱۷ ) دستگاه های استخراج ارز دیجیتال خاموش می شود که این روند تا پایان روزهای گرم فصل تابستان ادامه می یابد.

گفتنی است، وزیر ارتباطات روز گذشته در مورد مصرف برق این صنعت گفته بود که « قیمت برق در ایران با قیمت جهانی آن قابل قیاس نیست. هزینه هر کیلووات ساعت برق صنعتی در برخی از کشورهای اروپایی 20 سنت است متوسط قیمت منطقه ای هم عدد بالایی است هم اکنون نیز برق صادراتی ما هم هر کیلووات حدود 9 تا 10 سنت است.»

طبق اعلام آذری جهرمی هزینه تمام شده برق مصرفی در ایران به دلیل برخورداری کشور از منابع گازی که به صورت تقریباً رایگان در اختیار تولید برق قرار می گیرد با سایر کشورها قابل قیاس نیست و قیمتی هم که عرضه می شود متناسب با همان هزینه ها است. البته باید درامد مردم را هم در نظر گرفت. این فرمول برای مصرف مردم ایران است تا مردم ایران هم توان پرداخت آن را داشته باشند اما به نسبت نرخ جهانی این عدد پایین است و شاید در حد نیم سنت باشد.

وی با بیان اینکه استخراج رمز ارز نیازمند تجهیزات و برق است، اعلام کرده بود که «برق ایران برای کسانی که به دنبال استخراج رمز ارز هستند بسیار جذاب است این در شرایطی است که برای تولید برق باید حجم زیادی از آب پشت سدها که حق مردم و کشاورزان است را مصرف کنیم.»

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها