خداحافظی با درد های پله نوردی

0
306
خداحافظی با مصائب پله نوردی|کالاسودا

خداحافظی با مصائب پله نوردی|کالاسودا

کالاسودا_ با درد ها خداحافظی کنید  .  چرا که پژوهشگران آمریکایی نوع یله طراحی کرده اند که هوشمندانه خود را وضعیت زانو و حرکات ماهیچه های کاربر وفق داده و منعطف می شود.

خداحافظی با دردها توسط یون سئونگ سونگ،  محقق دانشگاه علم و صنعت میسوری آمریکا، به همراه گروهش این  این پله نوردی های  هوشمند را ساخته‌اند. اما روش کار این پله ارزشمند برای خداحافظی  با  درد های بیماران  چگونه است ؟

 در سیستم پلکان‌ هوشمند،هر پله به وسیله تسمه‌هایی به صفحاتی آلومینیومی متصل است. این پله‌ها می‌توانند به بالا یا پایین حرکت کنند.

هر پله دارای یک قفل الکترومغناطیسی و یک سنسور فشار است. تسمه‌های فلزی به هنگام پایین رفتن از پله‌ها انرژی ذخیره می‌کنند و این انرژی را به هنگام بالارفتن از پله به مصرف می‌رسانند. به این ترتیب افراد مسن می‌توانند با استفاده از این پلکان، مدت بیشتری در خانه‌های آپارتمانی زندگی کنند و به راحتی به خرید و گردش های خارج از منزل رفته وو البته نگران روش بازگشت خود نباشند.

هنگام بالا رفتن از پله قفل الکترومغناطیسی پله ها به شکل خودکار آزاد می‌شود. در چنین شرایطی وقتی فرد پای بعدی خود را روی پله بالایی قرار می‌دهد، حرکت او از طرف تسمه‌های فلزی حمایت می‌شود.به این ترتیب قرار گرفتن پا روی هر پله، چه برای بالا رفتن و چه پایین آمدن، واکنشی مشخص را به دنبال خواهد داشت و این حرکت از طرف سنسورهای تشخیص سطح حمایت می‌شود.

خداحافظی-با-مصائب-پله-نوردی-1|کالاسودا

بر اساس پژوهش ها ،افراد با استفاده از این پلکان فنری به نسبت پلکان عادی، به هنگام بالارفتن ۱۷ درصد و به هنگام پایین آمدن ۲۲ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنندافزون بر این ها،این پلکان به نسبت بالا و پایین رفتن از پلکان عادی آسیب کمتری به زانو وارد می‌کند.

گفته می‌شود که این پلکان که با نام(ERAS)شناخته می شود را می‌توان با صرف نیرویی اندک روی هر پله‌ای کار گذاشت و هزینه تهیه تسمه‌های فلزی، قفل الکترومغناطیسی و سنسور فشار برای هر پله، حدود ۵۰ دلار خواهد بود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها