خداحافظی همیشگی لری پیج و سرگی برین از رهبری گوگل/ ساندار هندی همه کاره شد

0
1074

لری پیج (Larry Page) و سرگی برین (Sergey Brin) از سمت‌های رهبری خود کنار رفتند و ساندار پیچای (Sundar Pichai) جایگزین آن‌ها در آلفابت و گوگل شد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، شرکت آلفابت (Alphabet ) اعلام کرده است که لری پیج (Larry Page) و سرگی برین (Sergey Brin) به عنوان مدیراجرایی و رئیس شرکت مربوطه کنار می‌روند و مدیر عامل اجرایی گوگل ساندار پیچای (Sundar Pichai) بلافاصله رهبری هر دو شرکت را بر عهده خواهد گرفت. پیج و برین همچنان به عنوان بنیانگذاران، اعضای هیئت مدیره و سهامداران فعالیت خواهند داشت؛ اما آنها برای اولین بار بعد از مدت‌زمان طولانی از نقش رهبری خود کنار گذاشته می‌شوند.

این دو مدیر این اتفاق را یک روند طبیعی در مدیریت دانستند. پیج و برین اعلام کردند آلفابت و گوگل فقط به مدیر اجرایی و رئیس احتیاج ندارند و در نهایت انتخاب پیچای را با توجه ارزش شرکت منطقی و مفید تخمین زدند.

پیچای بعید است که فرمول موجود در هر دو شرکت را کنار بگذارد. الفابت همچنان به جستجوی، سرویس‌های ابری، اندروید و کروم بسیار متکی است و در عین حال با تلاش‌های ماجراجویانه‌ای مانند پروژه‌های Loon و Wing  درگیر خواهد بود.

کارمندان گوگل کارفرمای خود را متهم به سرکوب سازمان کارگری، نگرش سهل انگارانه نسبت به آزار و اذیت جنسی و عدم پاسخگویی در مورد نگرانی‌های کارمندان کرده‌اند. همچنین این شرکت با موضوعات سنگین مانند تمامیت سیاسی تبلیغات و اتهامات تعصبانه درگیر است. اکنون که پیچای قدرت بیشتری دارد؛ اما این مشکلات از بین نمی‌روند؛ او فقط حجم کار سنگین‌تری خواهد داشت و باید دید آیا در این سمت موفق می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها