خداحافظی هواوی با اندروید از سال آینده

0
2344

هواوی در نظر دارد از سال آینده میلادی با اندروید روی گوشی‌های جدید خود خداحافظی کرده و HarmonyOS را جایگزین آن کند.

به گزارش کالاسودا،«آرون ماینی» یوتیوبر معروف با نگاهی خوش بینانه از این خبر استقبال کرده و به بررسی این موضوع پرداخته و معتقد است به زودی 3 اکوسیستم نرم افزاری شامل آی او اس، اندروید و هارمونی را در دنیای موبایل خواهیم داشت.

ویدئو را با هم می‌بینیم.

 

 

HarmonyOS 2.0

هواوی در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان ضمن رونمایی از نسخه 2.0 سیستم عامل خود اعلام کرد اولین گوشی هوشمند مجهز به HarmonyOS 2.0 سال آینده راهی بازار خواهد شد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از جی اس ام ارنا، «ریچارد یو» مدیر اجرایی کمپانی ضمن رونمایی از هارمونی نسخه 2 اعلام کرد دستگاه‌های متنوع بیشتری با اکوسیستم هارمونی سازگاری پیدا خواهند کرد.

این سیستم عامل از مبنا به صورت پلتفرم موازی بنا نهاده شده و گروهی از ابزارهای متنوع از تلویزیون گرفته تا ساعت‌های هوشمند، سیستم خودرو و البته گوشی هوشمند را در بر می‌گیرد.

وی اشاره کرد سال آینده اولین گوشی هوشمند مجهز به هامورنی راهی بازار می‌شود.

البته وی جزییات بیشتری مطرح نکرد اما گفته می‌شود محدود به چین خواهد بود.

کیت توسعه نرم افزار/ SDK برای تلویزیون هوشمند، ساعت و خودرو از امروز در دسترس توسعه دهندگان است و برای گوشی‌های هوشمند نیز از اواخر دسامبر قابل استفاده خواهد بود.

هواوی در این مراسم همچنین پروژه OpenHarmony که یک «منبع باز» و شبیه AOSP {Android Open Source Project} اندروید است را رونمایی کرد که به زودی برای توسعه دهندگان نرم افزاری قابل استفاده خواهد شد و از دستگاه‌هایی با 128 کیلوبایت رم نیز پشتیبانی می‌کند.

سیستم عامل هارمونی به صورت Multi-screen کار کرده و با انواع رابط کاربری و طیف وسیعی از دستگاه‌ها سازگاری دارد.

هواوی به دنبال بهبود امنیت، تشخیص صدای هوشمند و انتقال سریع داده بین دستگاهی بوسیله هارمونی است.

در این مراسم همچنین توضیحاتی درباره HMS Core 5.0 {سرویس و خدمات هواوی در مقابل سرویس و خدمات گوگل} داده شد که در 7 دسته بندی خدمات خود را روی 12 هزار API متمرکز کرده است.

اکوسیستم HMS اکنون روی 96 هزار اپلیکیشن با 1.8 میلیون توسعه دهنده نرم افزاری گسترش پیدا کرده است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها