خروج احتمالی یک سوم نیروهای زن از کمپانی‌های فناوری

0
36

داده‌های یک نظرسنجی جدید نشان داد که یک سوم زنان شاغل در حوزه‌ی فناوری به فکر ترک شغل خود هستند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از cnet، بر اساس یک نظرسنجی، سی و هشت درصد از زنان در صنعت فناوری تصمیم دارند در دو سال آینده شغل خود را ترک کنند.

گزارش منتشر شده از شرکت مشاوره کسب و کار New View Strategies، در 4 نوامبر نشان داد که نوع تجربه زنان در مورد نابرابری جنسیتی در محل کار، و همچنین همه گیری کروناویروس، بر مسیر شغلی آنها تأثیر گذاشته است.

بیست و هفت درصد زنان شرکت کننده در این نظرسنجی گفتند که نسبت به قبل از شیوع همه گیری نسبت به شغل خود علاقه کمتری دارند و پنجاه و دو درصد گفتند که حجم کارشان از زمان شروع همه‌گیری زیادتر شده است.

در این گزارش ذکر شده است: همه‌گیری COVID-19 در طول یک سال و نیم گذشته زندگی همه افراد، از جمله زنان شاغل در حوزه‌ی فناوری را تغییر داده است.

در این گزارش 1000 زن شاغل در صنعت فناوری با حقوق سالانه کمتر از 25000 دلار تا 100000 دلار و در شرایط کاری مختلف، شامل کار دفتری، دور کاری و ترکیبی از آن‌ها مورد بررسی قرار گرفتند.

این نظرسنجی، نتایج تحقیقات مشابه اخیر در مورد زنان شاغل را تقویت می‌کند.

اگرچه بیماری همه گیر شرایط و موانع جدیدی برای زنان شاغل به وجود آورده است؛ اما این مشکلات به شرایط قبل از COVID-19 مربوط می‌شود و عوامل بیشتری بر ترک شغل زنان در حوزه‌ی فناوری تاثیر می‌گذارد.

از میان زنان شرکت کننده در این تحقیق، 43 درصد فکر می‌کنند که در محل کارشان تبعیض جنسیتی وجود دارد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها