ضرر بزرگی که چین از خروج سامسونگ می‌بیند

0
197

با خروج سامسونگ از چین و بسته شدن کارخانه‌های این شرکت کره‌ای، شهر شلوغ چین به “شهر ارواح” تبدیل می‌شود.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gadgetsnow، سامسونگ در واکنش به جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان چین و آمریکا، به‌مرور تولید عمده خود را از چین خارج کرده و به ویتنام و هند منتقل می‌کند. سال گذشته سامسونگ بزرگ‌ترین کارخانه موبایل خود در جهان را در نُیدا، در نزدیکی دهلی، پایتخت هند افتتاح کرد. تسهیلات جدید سامسونگ که تا سال 2020 تکمیل می‌شود؛ این شرکت را قادر می‌سازد تا ظرفیت ساخت گوشی‌های خود را از 68 میلیون دستگاه در سال به 120 میلیون دستگاه در سال رسانده و دو برابر کند.

جنگ اقتصادی چین و آمریکا

همان‌طور که مطلع هستید رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ جنگ تجاری بزرگی با چین آغاز کرده و در این راستا تحریم‌های زیادی را علیه این کشور اعمال کرده است. در حالی که دو کشور مذاکرات مختلفی را برای پایان دادن به جنگ تجاری انجام می‌دهند؛ این درگیری باعث ویرانی صنعت تولید چین شده و در اثر رکود اقتصادی و سقوط مداوم صادرات، به‌مرور صنعت چین را فلج کرده است.

خروج سامسونگ از چین به اقتصاد این کشور ضربه بزرگی واردکرده است.

سامسونگ پیش‌ازاین دو کارخانه خود را در شهر Shenzhen  و Tianjin بسته بود و حالا با انتقال کارخانه‌های هویژو/Huizhou به هند و ویتنام باعث بیکاری بسیاری از چینی‌ها می‌شود. کارخانه سامسونگ به‌عنوان یکی از پیشروترین تولیدات در سطح جهان، در 20 سال گذشته اکوسیستم کامل زنجیره‌های تأمین را در گوانگدونگ و استان‌های مجاور را تأمین می‌کرد. بعدازاین اتفاق حداقل 100 کارخانه در گوانگدونگ در حال تعطیلی هستند. تأثیر این تعطیلی همچنین تا شهر Changan، در حدود 100 کیلومتری غرب هویژو گسترش یافته است.

Huang Fumin، مدیر فروش املاک و مستغلات هویژو گفت: “حدود 100 ساختمان مسکونی محلی در مجتمع Jinxinda وجود دارد که بیشتر آن‌ها به کارگران سامسونگ اجاره داده شده است که به محض بسته شدن کارخانه سامسونگ، قیمت آن بلافاصله از 4.8 میلیون یوان [680000 دلار] در ماه آگوست به 3.8 میلیون یوان [540000 دلار] کاهش یافته است.

دو کارخانه سامسونگ در هویژو و Tianjin چین در اوج فعالیت‌های خود در سال 2011 به ترتیب 70.14 میلیون و 55.64 میلیون تلفن همراه تولید و صادر می‌کردند.

با توجه به داده‌های گمرک هویژو در ماه اکتبر، بعد از اولین ماه از بسته شدن کارخانه سامسونگ در 3 اکتبر، صادرات شرکت‌های موجود در این شهر به 14 میلیارد یوان (دو میلیارد دلار) کاهش یافته، که نسبت به سال گذشته 27 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها