نکات مهمی که قبل از خرید آنتی ویروس باید به آن توجه کنید

0
144
نکات مهمی که قبل از خرید آنتی ویروس باید به آن توجه کنید

استفاده از یک نرم افزار آنتی ویروس آسان است، اما شما باید درباره شرکت هایی که همه ادعا می کنند از نظر محافظت در برابر ویروس ها و بدافزارها برتری دارند تحقیق کنید و مهمترین عواملی که باید هنگام خرید نرم افزار آنتی ویروس وجود دارد را در نظر بگیرید.

روش های اسکن و تشخیص

بهترین نوع نرم افزار آنتی ویروس اسکن های زمان واقعی و کشف در صورت تقاضا را ارائه می دهند. اسکنر در زمان واقعی به طور مداوم در پس زمینه اجرا می شود و هر فایلی را که از طریق دستگاه شما دسترسی به آن امکان پذیر است ، اعم از آفلاین و آنلاین را بررسی می کند. در همین حال، یک اسکنر در صورت تقاضای شما فایل ها را اسکن می کند. ترکیب این دو برای ارائه بهترین محافظت ضروری است. بنابراین قبل از خرید به این مسئله توجه کنید.

روش های اسکن و تشخیص

شرایط پرداخت

اکثر شرکت های نرم افزاری آنتی ویروس برای خدمات خود سالانه اشتراکی ارائه می دهند، با انواع هزینه های اضافی و احتیاطی که باید آنها را جستجو کنید. هنگام جستجوی یک نرم افزار با قیمت مناسب و کارآمد ، نکات زیر را در نظر بگیرید:

آیا نرم افزار در آخرین نسخه ارائه می شود؟ آیا شرکت زمان کافی را در نسخه آزمایشی رایگان ارائه می دهد تا به شما امکان دهد برنامه را به درستی آزمایش کنید؟ آیا هزینه کامل ارتقای منظم و تمدید مجوز ، قیمت را فراتر از برآورد اولیه قرار می دهد؟

شرایط پرداخت

تاثیر بر سرعت دستگاه شما

بسیاری از انواع نرم افزارهای آنتی ویروس سنگین به طور مداوم در پس زمینه اجرا می شوند، منابع CPU را مصرف می کنند و سرعت پردازش را برای کاهش سرعت کل دستگاه صرف می کنند. اگر به طور مرتب بازی های سنگین یا سایر نرم افزارهایی را اجرا کنید که به منابع CPU نیاز دارند ، این می تواند موضوع برایتان مشکل ساز باشد. در حالی که از نسخه آزمایشی این نرم افزار استفاده می کنید ، بررسی کنید که برنامه با مشخصات کامپیوتر شما بخواند.

تاثیر بر سرعت دستگاه شما

سهولت در حذف ویروس

در آخر، بررسی کنید که این نرم افزار از چه روشی برای حذف بخشی از بدافزارها از دستگاه های خود استفاده می کند. برخی از عوامل مهم در این رابطه عبارتند از:

  • رجیستری به روز شده از جدیدترین کرم ها ، تروجان ها ، Rootkits و برنامه های جاسوسی که تهدیدی را ایجاد می کند.
  • یک روش کامل اثبات حذف ویروس.
  • حذف ویروس نباید بر روی فایل های شخصی شما تأثیر منفی بگذارد.
  • ویروس در دستگاههای مختلف مجاز نیست گسترش یابد.
  • فایل های مشکوک باید بلافاصله در دستگاه شما قرنطینه شوند تا بتوانند به درستی بررسی شوند.
  • منابع مشکوک داده ها باید بطور خودکار مسدود شوند.

به یاد داشته باشید که انواع خاصی از ویروس فقط بر فایل ها تأثیر می گذارد ، در حالی که انواع دیگر نیز می توانند روی سیستم تأثیر بگذارند. در مورد دوم ، آنتی ویروس شما باید از ابزارهای ویژه ای که برای پاکسازی سیستم و بازگرداندن آن به عملکرد اصلی خود لازم است ، داشته باشد.

سهولت در حذف ویروس

سازگاری با سیستم شما

به یاد داشته باشید که داشتن سیستم Mac یا Linux محافظت کامل در برابر بدافزار را تضمین نمی کند. هر چه سیستم عامل شما باشد ، اطمینان حاصل کنید که آنتی ویروس خریداری شده با دستگاه شما سازگار است. اغلب، آنتی ویروس ها برای هر سیستم عامل یک نسخه دارند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها