خرید تراشه از سامسونگ توسط هواوی علیه آمریکا

0
225

هواوی می‌گوید در صورت اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌تر از سوی آمریکا در بخش خرید تراشه از شرکای آمریکایی، این کمپانی می‌تواند از سامسونگ تراشه بخرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از Nikkei، هواوی بزرگترین ارائه دهنده تجهیزات مخابراتی جهان اصرار دارد اگر آمریکا به سیاست سرکوب بیشتر این کمپانی روی بیاورد، قادر خواهد بود از سامسونگ و سایر کمپانی‌ها تراشه‌های مورد نیازش را بخرد.

سخنگوی هواوی اعلام کرد در صورت اتخاذ چنین تدابیری از سوی آمریکا، این کمپانی از سامسونگ کره، مدیاتک تایوان و Spreadtrum در چین خرید خواهد کرد.

وی تاکید کرد اگر خودمان نتوانیم تراشه‌ها را تولید کنیم، می‌توان از کره، ژاپن، تایوان و اروپا آنها را تهیه کرد.

واشنگتن هواوی را در لیست سیاه خود قرار داده و قصد اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه دومین سازنده بزرگ گوشی در جهان دارد.

در حال حاضر هواوی برای استفاده از تراشه‌های سطح بالا روی گوشی، پردازنده شبکه و مودم 5جی به TSMC تایوان {بزرگترین تراشه‌ساز جهان} وابسته است و البته اگر آمریکا قوانین جدید تصویب کند، سامسونگ، مدیاتک و … که به فناوری‌های آمریکایی در تولید تراشه وابسته هستند؛ باید مطابق قوانین جدید رفتار کرده و هواوی به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

سامسونگ بزرگترین سازنده گوشی و مموری در جهان است و تامین کننده عمده اسکرین‌های اولد نیز هست و تلاش دارد در بخش تراشه نیز علیه TSMC که 50 درصد از تولید جهان را در اختیار دارد؛ وارد عمل شود.

کمپانی تایوانی وعده داده بود در آمریکا کارخانه تولید تراشه راه بیندازد اما هفته گذشته اعلام کرد درباره هزینه‌های ساخت کارخانه در آمریکا مجددا بررسی خواهد کرد.

از سوی دیگر هواوی برای گوشی‌های میان رده و سطح پایین خود به سوی کمپانی چینی Semiconductor Manufacturing International Co حرکت کرده که این کمپانی نیز رقیب چینی TSMC محسوب می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها