خسارت ۱۲.۸ درصدی پژو به دلیل خروج از ایران

0
161
خسارت ۱۲.۸ درصدی پژو به دلیل خروج از ایران

شرکت خودروسازی فرانسوی «پژو» که از ایران خارج شده اعلام کرده به دلیل پایان همکاری با خودروسازی ایرانی در سال جاری میلادی دچار خسارت شده است.

خسارت پژو به دلیل خروج از ایران

پژو پس از اجرایی شدن برجام، وارد ایران شد و به همکاری چند میلیارد دلاری با خودروسازهای ایرانی به خصوص ایران خودرو پرداخت. اما با خروج آمریکا از برجام این خودروسازی نیز مانند دیگر خودروسازی های خارجی همکاری خود را با ایران پایان داد. این پایان همکاری باعث شده که پژو در سطح فروش خود دچار مشکل شود.

طبق گزارش هایی که این خودروسازی به صورت فصلی یا ماهانه منتشر می کرد همواره از میزان خسارت خود به دلیل خروج از ایران نیز یاد می کند.

در آخرین گزارش پژو آمده که این شرکت کاهش ۱۲.۸ درصدی فروش خود در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی را به دلیل خروج از ایران می داند.

طبق اعلام پژو، با وجود رشد ۰.۳ درصدی فروش محصولات گروه پژو-سیتروئن در اروپا، کاهش فروش ۱.۹ میلیون دستگاه از محصولات این گروه طی شش ماه گذشته بیش از همه متاثر از کاهش قابل توجه تقاضای موثر در بازار چین و همچنین خروج از بازار ایران بوده است.

بر این اساس، توقف فروش رسمی محصولات پژو-سیتروئن در بازار ایران به دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا علیه صنعت خودروسازی این کشور به همراه افت ۲۹.۳ درصدی فروش در بازار آمریکای لاتین و سقوط ۶۲.۱ درصدی خرید محصولات این گروه در بازار چین از جمله عوامل اصلی محدود شدن بازار جهانی پژو-سیتروئن بوده است.

دریافت خسارت ایران خودرو از پژو

این گزارش پژو در حالی منتشر می شود که روز گذشته ایران خودرو که قرار بود روزی پژو 301 را با همکاری این شرکت خودروسازی فرانسوی تولید کند، خط تولید این خودرو را بدون پژو کلید زد. همچنین ایران خودرو در این مراسم اعلام کرد که  بالاى ١٥٠میلیون یورو خسارت ثبت کرده ایم و پژو باید تاوان ترک کردن ایران را بدهد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها