چگونه خطای صفحه آبی در ویندوز 10 را برطرف کنیم؟

0
3101
چگونه خطای صفحه آبی در ویندوز 10 را برطرف کنیم؟

خطای صفحه آبی ویندوز 10 دیگر برای کاربران تعجب برانگیز نیست، این خطا که BSOD نیز نامیده می شود را می توان مشهور ترین صفحه ی مرگ در میان صفحه های قرمز، سبز و زرد دانست. امروز قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چگونه خطای صفحه آبی در ویندوز 10 را برطرف کنیم.

در بیشتر موارد ویندوز 10 به صورت پیشفرض پیکربندی شده تا زمان بروز خطای استپ ویندوز شما به طور مجدد راه اندازی شود. در چنین زمانی وقت بسیار کمی  برای یاد داشت کد خطا خواهید داشت از این رو باید این صفحه را مدتی نگه دارید که رویه آن به شرح زیر است. به این کد STOP code یا کد توقف می گویند.

  • روی آیکون This PC راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید.
  • در بخش سمت چپ روی گزینه Advanced System Settings کلیک کنید.

روی آیکون This PC راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید

  • پایین بخش Startup and Recovery روی گزینه Settings کلیک کنید.
  • حال زیر بخش System Failure تیک Automatically restart را بردارید.
  • برای ذخیره و ادامه روی گزینه Ok کلیک کنید.

حال زیر بخش System Failure تیک Automatically restart را بردارید

پس از اجرای این مراحل ریستارت خودکار صورت نمی گیرد و شما می توانید کد ارور سیستم خود را مشاهده کنید.

آموزش رفع خطای صفحه آبی در ویندوز 10

روش های مختلقی وجود دارد که ممکن می شود خطای صفحه آبی را در ویندوز 10 مشاهده کنید. به غیر از اتفاقات معمولی ممکن است برخی بدافزار ها منجر به این مشکل شوند، از این رو برای اسکن کامل ویندوز خود باید از برخی از نرم افزار های آنتی ویروس استفاده کنید. Defender ، آنتی ویروس پیش فرض در ویندوز 10 همچنین می تواند گزینه مناسبی برای اسکن سیستم شما و تعمیر صفحه آبی باشد.

موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید به روز رسانی ویندوز شما است. باید اطمینان داشته باشید که سیستم عامل رایانه ی شما به طور مرتب پچ های امنیتی و سایر به روز رسانی ها را دریافت کند. این موضوع می توانید منجر به رفع خطای BSOD شود. البته در نظر داشته باشید که کاربران ویندوز 10 نیازی به رفتن به بخش تنظیمات و به روز رسانی ویندوز ندارند زیرا ویندوز به صورت خودکار آپدیت می شود.

درایور های معیوب در رایانه شما می توانید منجر به خطای صفحه آبی شود. از این رو می توانید از آپدیت یا ریپیر کردن درایور های خود برای خلاص شدن از شر BSOD کمک بگیرید.بیشتر سیستم عامل ها درایور های ویندوز را به صورت پیش فرض نصب می کنند اما می توانید با استفاده از وب سایت آن ها اقدام به به روز رسانی درایور ها برای رفع مشکلات کنید.

آموزش رفع خطای صفحه آبی در ویندوز 10

استفاده از حالت Safe mode برای حل مشکل ویندوز

سال ها است که ویندوز برای حل مشکلات کاربران از حالت Safe mode استفاده می کند، کاربران از این طریق می توانند مشکلاتی که با آن رو به رو هستند را مورد بررسی قرار داده و متوجه شوند که مشکل از ویندوز است یا درایور هایی که روی ویندوز نصب می شود، هنگامی که به حالت Safe Mode در ویندوز می روید تنها سرویس های اساسی ویندوز و درایور های بارگذاری می شود اگر هیچ پیغام خطایی مشاهده نمی کنید می توانید درایور هایی که روی ویندوز شما به عنوان درایور های شخص ثالث نصب هستند را مورد بررسی قرار دهید.

روش دیگری که می تواند برای این وضعیت مثمر ثمر باشد را باید استفاده از System Restore دانست، با استفاده از این ویژگی ویندوز که در بخش کنترل پنل وجود دارد می توانید ویندوز خود را به زمانی که بدون مشکل اجرا می شد بازگردانید و بررسی کنید که آیا این مشکل برطرف شده است یا خیر.

در کنار موارد یاد شده می توانید روش های دیگر را نیز مورد بررسی قرار دهید و آن ها را اجرا کنید که در این میان پاک کردن آپدیت های ویندوز و همچنین Reinstall کردن ویندوز می تواند مشکل خطای صفحه آبی در ویندوز 10 را برطرف کند. اگر با تمام موارد یاد شده مشکل شما برطرف نشد به نظر می رسد بهترین روش عوض کردن ویندوز خواهد بود معمولا تعویض ویندوز این مشکل را به طور کامل برطرف می کند، البته در نظر داشته باشید که باید تمام ویندوز را به صورت کامل پاک کرده و ویندوز جدید نصب کنید.

استفاده از حالت Safe mode برای حل مشکل ویندوز

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها