خطای صفر در لجستیک و انبارداری امکان پذیر است؟

0
203

با اتوماسیون ماشینی و علم رباتیک می‌توان به خطای صفر در لجستیک و انبارداری رسید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از shdlogistics، اتوماسیون داده‌های بلادرنگ را ارائه کرده و کنترل کامل موجودی و جریان ارسال کالا را فراهم می‌کند.

ضمنا بهره‌وری را افزایش و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و در عین حال باعث افزایش کارآیی در استفاده از فضای انبارداری می‌شود.

رباتیک و هوش مصنوعی از پس کارهای تکراری برآمده و یاد می‌گیرند چگونه با موقعیت‌های غیرعادی کنار بیایند. آنها در کنار هم شرکتها را آزاد کرده تا با ایجاد فرصت بیشتر و آموزش مجدد نیروی کار برای مشاغل سطح بالاتر، بر اولویت‌بندی ابتکارات تجاری و بهینه سازی عملیات تمرکز کنند.

داده‌های زمان واقعی به رضایت‌مندی مشتری، کنترل خسارت، مستندات برای بیمه و در نهایت رضایت کامل مشتری کمک می‌کند.

خطای صفر در لجستیک زمانی رویا بوده اما اکنون به واقعیت نزدیک شده است.

ربات‌ها هر فضای فیزیکی را دیجیتالی می‌کنند و تدارکات خطای صفر را ارائه می‌کنند.

شرکتهایی مانند BotsAndUs (AI) در انگلیس به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت داشته و داده‌های ارزشمندی را از نقاط مختلف جمع کرده و کارآیی را در لجستیک و انبارداری به حداکثر می‌رسانند.

به گفته «اوانا جینگا» یکی از بنیان‌گذاران BotsAndUs، ارزش داده‌های بلادرنگ درست در شروع فرآیند پذیرش، زمانی که کالاها از کامیون خارج می‌شوند، بررسی و ارزیابی می‌شوند. سیستم رباتیک کاملاً مستقل و پیشرفته، عملکردها را بهینه می‌کند.

به گفته وی یک خوراک پیوسته از بینش‌های زمان واقعی در سراسر فرآیند وجود دارد که امکان تصمیم‌گیری فوری و آگاهانه تجاری را فراهم می‌کند. دسترسی فوری به داده‌های زمان واقعی به بهینه‌سازی زمان حال، کاهش خطر آینده و کشف موارد غیرقابل حل در هر مکان و در هر مرحله از سفر محصول از طریق انبار و ارسال کمک می‌کند.

تحقیقات فارستر نشان داده است که اتوماسیون – از جمله رباتیک، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (ML) روند تعیین کننده در صنعت شده که در دو دهه آینده به گسترش خود ادامه خواهد داد. همچنین یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای بهبود کارآیی عملیاتی با اتوماسیون تاکتیکی به شمار می‌رود.

طبق تحلیل دفتر آمار ملی انگلیس ONS، لجستیک و انبارداری سریع‌ترین گروه صنعتی رشد در این کشور بوده است.

این افزایش شهاب سنگی در لجستیک و انبارداری ناشی از تقاضای شتاب گرفته در زنجیره تامین پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و شیوع کرونا و چالش‌های اقتصادی ناشی از آن بوده است.

سرمایه گذاری در ساخت انبار در سال 2021 به 5.6 میلیارد پوند رسید که از 1985 بدین سو بی سابقه بوده است.

در کمتر از یک دهه تعداد اماکن تجاری مورد استفاده برای لجستیک و انبارداری در این کشور دو برابر شده است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها