خطرات خرید اینترنتی لباس

0
169
خطرات خرید اینترنتی لباس

خرید اینترنتی لباس در جهان مدتی است که جای هر گونه پاساژ رفتن را گرفته اما این روش خطرات بسیاری نیز به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، خرید اینترنتی کالا در ایران مانند دیگر نقاط جهان روز به روز گسترده تر می شود و در این میان خرید اینترنتی لباس هنوز جایگاه نخست را به خود داده است. اگرچه این روش خرید مزایای زیادی دارد اما خطراتی نیز دارد که می تواند ضربه های غیر قابل جبرانی بخریدارن بزند.

خرید اینترنتی لباس در ایران

در ایران وبسایت های فروش پوشاک به صورت اینترنتی و آنلاین محدود هستند و به تعداد انگشتان یک دست نمی رسد. این وبسایت ها دارای مجوز دولتی هستند. از این رو پوشاکی که در آن ها به فروش می رسد نیز دارای مجوز واردات هستند یا در ایران تولید می شوند. قیمت های این لباس ها نیز از یک میزانی کمتر نخواهند بود زیرا قابلیت رقابت فروشگاه های واقعی با فروشگاه های مجازی را از میان می برند.

اما مدتی است که کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی در ایران دست به فروش لباس زده اند. این کانال ها و صفحات اینستاگرامی مجوز لازم را ندارند و لباس های خود را به قیمت های مناسب و ارزانتر از فروشگاه های سطح شهر ارایه می دهند. از این رو گرایش خرید لباس از کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی بیش از پیش شده است.

مشکلات خرید اینترنتی لباس در ایران

یکی از مشکلاتی که این صفحات و کانال های شبکه های اجتماعی در خصوص فروش لباس برای مشتریان خود می توانند ایجاد کنند، سرقت اطلاعات کارت های بانکی آن هاست. سرقت اطلاعات کارت های بانکی مشتریان در یک فرآیند غیر محسوس از سوی این صفحات در شبکه های اجتماعی به سرقت می رود. مشتریان برای پرداخت هزینه لباس های خریداری شده به درگاه های نامعتبر ارجاع داده می شوند و پس از درج اطلاعات کارت های بانکی شان یک پیام مبنی بر پرداخت ناموفق دریافت می کنند. مشتریان بار دوم که اطلاعات خود را وارد کردند موفق به پرداخت هزینه لباس خود می شوند. اما نمی دانند که در دفعه ابتدایی تمام اطلاعات کارت بانکی آن ها به سرقت رفته است.

این سرقت در همان لحظه کار به دست آن ها نمی دهد و پس از مدتی طی چند فرآیند، موجودی حساب بانکی مشتریان تخلیه می شود. اینجاست که مشتریان خرید لباس های اینترنتی نمی دانند که از چه طریقی و توسط چه کسانی حساب های بانکی آن ها تخلیه شده است.

این اصلی ترین خطر خرید لباس اینترنتی در ایران است. خطر دوم خرید لباس قاچاق است. اکثر لباس هایی که در صفحات شبکه های اجتماعی به فروش می رسند قاچاق هستند و به دلیل عدم پرداخت تعرفه گمرک امکان فروش ارزان این لباس ها وجود دارد.

با وجود این خطرات باید بستر خرید اینترنتی لباس در ایران مشخص کنید و پس از حاصل کردن اطمینان از فروشنده ها اقدام به خرید از آن ها کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها